
- Aquest esdeveniment ja ha passat.

Gestió i resolució de conflictes
13 Febrer | 09:00 - 14:00
| 105€Sessió número 7 de l’Update per Treball Social Sanitari
És impensable una societat sense desacords. D’una manera o d’una altra estem contínuament implicats en conflictes. Com a individus amb necessitats, preferències, punts de vista i valors diferents és inevitable que entrem en conflicte, el que és important és com el resolem. El concepte resolució de conflictes indica la necessitat de conèixer l’origen i el final del conflicte, buscant el benefici i la convergència dels interessos de les persones que hi estan implicades.
L’objectiu genèric del programa és promoure el domini de l’ús d’unes tècniques i estratègies que ajudin a millorar la comprensió de la gènesi dels conflictes i les bases de la conducta que hi intervenen, així com adquirir unes pautes de conducta que facilitin controlar millor les converses difícils sense no perdre l’objectiu del propi lloc de treball.
Objectius
- Augmentar la pròpia habilitat d’influència i com a negociador informal, en el context de la pròpia organització i del càrrec que es representa
- Millorar la capacitat per a enfrontar-se a les situacions de conflictes a partir d’enriquir els sistemes d’anàlisi de les situacions de comunicació emprats
- Analitzar situacions de conflicte presentades pels participants i transferir els coneixements teòrics als casos reals
Continguts
En aquesta sessió es tractaran els següents blocs temàtics:
- Bases dels acords
- L’ús del poder en el treball
- Competir o cooperar?
- Necessitats, objectius i desitjos propis i de l’altre
- El Cost i el Valor, dues cares de la mateixa moneda
- Com planificar les negociació
- La gestió de conflicte en el propi equip
- La gestió de les diferències en el propi equip
- Anàlisi dels comportament i avaluació de les situacions de tensió en el propi equip
- Els límits de la participació de l’equip en la presa de decisions
- Tècniques d’influència
- Influir en què i per què?
- Els 6 principis de la influència
- Egopatia i altres errors de l’escolta
- Anàlisi de situacions reals
- Anàlisi d’actuacions (passat)
- Anàlisi i preparació d’accions (futur)
Docent:
Carles Mendieta. Psicòleg. Consultor en desenvolupament directiu. Soci de Singular Net Cosulting, SL i de ShareBarcelona, SL. Director del Postgrau en Habilitats Directives – EUNCET Business School/UPC. Membre de la Comissió Consultiva de la Fundació Factor Humà.
Aquesta sessió s’ha anul·lat.
Per a inscripcions corporatives poseu-vos en contacte amb mnadal@ucf.cat.