/, Update Directiu/Liderar en processos de canvi
Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Liderar en processos de canvi

Línia 2

La direcció d’equips de treball no es podrà assolir només per mitjà del domini de certes tècniques, sinó que haurà de partir del coneixement més profund sobre quines són les bases de les relacions interpersonals en el treball. I exigirà al comandament un grau de maduresa que li permeti acceptar i potenciar les característiques diferencials de les persones que estiguin en el seu equip, a partir de la concreció del propi projecte directiu.

D’altra banda, la naturalesa del concepte de treball ha canviat i canviarà encara més. Entendre el treball com una activitat que té uns horaris fixos i una relació contractual estable, exclusiva i perdurable serà, cada cop més, una excepcionalitat.

A més, aquest rol directiu es mostra alterat en la pròpia naturalesa de les organitzacions sanitàries i en les seves formes d’estructura organitzativa. Com afecta aquesta circumstància en la direcció de l’equip? Com s’han de matisar el model i l’estil directiu?

Aquest programa aprofundirà en quin ha de ser el rol dels directius i comandaments i oferirà eines i tècniques concretes que els permetin desenvolupar els seus equips.

Objectius
  • Potenciar el lideratge dels comandaments, fent especial èmfasi en l’elaboració de missions i de criteris d’èxit com a base dels models de direcció.
  • Conèixer els rols que es desenvolupen en els equips de treball, les dinàmiques que s’hi estableixen i el paper de líder.
  • Millorar la capacitat per a enfrontar-se a les situacions de conflicte a partir d’enriquir els sistemes d’anàlisi de les situacions i de comunicació emprats.
  • Analitzar els impactes que les transformacions global poden tenir en l’acció directiva dels participants.

Aquesta sessió és realitza el 28/04/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Analitzar quins entorns poden ser més possibles en un futur proper i com afectaran a la direcció de les organitzacions.
  • Reflexionar sobre el rol directiu i de comandament i quines són les dimensions clau del lideratge.
  • Aprofundir en quines seran les competències clau dels directius exitosos de la propera dècada.

Continguts

  • El món de la propera dècada.
    • Drivers de canvi.
    • El món del treball.
    • Tendència confirmades.
    • Tendències no confirmades.
  • Nova visió del rol directiu.
    • El rol de cap en la direcció de persones.
    • Direcció per significats.
  • Competències directives necessàries al sector sanitari
    • Anàlisi amb metodologia Management Colors®
    • Competències clau dels directius i de lideratge de l’hospital del futur: Una mirada internacional

Aquesta sessió és realitza el 12/05/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Comprendre com les organitzacions s’estructuren a partir de la cadena de comandament i de la naturalesa de les seves decisions.
  • Conèixer com ajustar el propi estil de lideratge per potenciar els professionals del propi equip.
  • Identificar quines són les variables que afecten directament a la voluntat de les persones en el treball.

Continguts

  • Integració organitzativa
    • Qui i com es prenen les decisions a les organitzacions.
    • Com s’integra la cadena de comandament.
    • Els processos i els indicadors com elements de transformació.
  • La gestió de les diferències.
    • Dirigir per diferències.
    • Promoure l’autonomia professional.
    • El reconeixement basat en les diferències.
  • Es pot gestionar la voluntat de les persones en el treball?
    • El cap com a element desmotivador.
    • La satisfacció laboral.
    • La mesura de l’èxit i el seu impacte.

Aquesta sessió és realitza el 26/05/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Revisar les formes que s’utilitzen habitualment per gestionar conflictes i negociar amb el propi equip de treball.
  • Identificar les claus per impulsar, amb més facilitat, els processos de canvi.
  • Analitzar casos concrets dels participants per facilitar la posada en pràctica dels continguts del mòdul.

Continguts

  • La gestió de conflictes en els equips.
    • La gestió dels intercanvis.
    • Estructures de poder a la propera dècada.
    • Com acordar en els conflictes d’equip.
  • Dirigir processos de canvi.
    • Definició de futurs.
    • Indagació apreciativa.
    • 5 elements clau del canvi.
  • Anàlisi de casos dels participants.

Docents

Psicòleg. Consultor en desenvolupament directiu. Soci de Singular Net Consulting, SL i de ShareBarcelona, SL. Director del Postgrau en Habilitats Directives a IL3/UB. Coautor de la metodologia Management Colors. Membre de la Comissió Consultiva de la Fundació Factor Humà.

INSCRIPCIÓ

Sessió posposada

Per a inscripcions poseu-vos en contacte amb lmoralo@ucf.cat.

Consulta el programa complet