/, Update Directiu/Liderar projectes innovadors en experiència del pacient
Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Liderar projectes innovadors en experiència del pacient

Línia 2

Els serveis sanitaris disposen avui de metodologies per escoltar l’opinió dels pacients i els professionals amb la finalitat d’elaborar prototips que solucionin necessitats concretes, però no tots els proveïdors de serveis estan prou preparats per fer-ho. Per aquest motiu, aquesta acció formativa s’ha elaborat a partir del coneixement acumulat en tres institucions: l’Hospital de Granollers, l’Hospital de Sant Joan de Déu i l’Hospital Vall d’Hebron, per compartir-lo amb els participants en el taller i acompanyar-los en el plantejament de projectes d’experiència del pacient en els seus propis entorns.

Objectius
  • Conèixer de primera mà les tècniques del design thinking, el journey map, els insights, la cocreació, el mapping o el shadowing en projectes on s’apliquen en la realitat.
  • Conèixer, analitzar i valorar maneres pràctiques de com l’experiència dels pacients pot incorporar-se a les dinàmiques organitzatives de les seves pròpies institucions.

Aquesta sessió és realitza el 20/10/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Entendre i reflexionar sobre els elements que conformen l’experiència del pacient i el seu impacte en els resultats clínics, financers i socials.
  • Analitzar els factors clau del canvi cultural que necessita una organització centrada en el pacient.
  • Oferir un espai metodològic per iniciar el procés.
  • Donar a conèixer el Programa d’Experiència Pacient implementat a l’Hospital General de Granollers.

Continguts

  • Primera Part: L’experiència pacient: visió general.
    • Introducció a la dinàmica del taller experimental: “Projectes innovadors en experiència de pacient”.
    • Què és l’experiència de pacient i què és una organització centrada en el pacient? Quins beneficis aporta aquest nou model de gestió sanitària?
    • El canvi cultural en l’organització sanitària: quins són els agents del canvi?
    • Metodologies per a la incorporació de l’experiència de pacient en les organitzacions de salut.
  • Segona part: Un cas pràctic: El Programa XPacient a l’Hospital General de Granollers.
    • Antecedents del projecte i punt de partida.
    • Metodologia i implementació: la veu i participació de pacients i professionals.
    • Principals reptes econòmics, culturals i socials i solucions adoptades.
    • La Comunicació del Projecte: el Programa Més de tots. Fem junts l’hospital que vols.

Aquesta sessió és realitza el 03/11/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Conèixer el model d’Experiència del Pacient SJD.
  • Introduir metodologia de transformació EMC2 de l’hospital.
  • Compartir i descriure plans de millora, projectes d’obres i altres serveis ens els que s’ha aplicat la metodologia de transformació.

Continguts

  • El model d’Experiència del Pacient SJD: què, com i per què?
  • Metodologia de transformació EMC2: la participació de tots els actor rellevants i el focus en aportat valor.
  • Descripció pràctica en projectes d’obres: Nounats i UCI.
  • Descripció pràctica en plans de millora: Extraccions de Laboratori.
  • Descripció pràctica en nous serveis: comunicació primera notícia.
  • Un dia Hospital Amic.
  • Realitzar visites per mostrar projectes, plans i el model d’Experiència implementat.

Aquesta sessió és realitza el 17/11/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Fer una aproximació general al Design Thinking.
  • Conèixer la metodologia i aplicacions del Design Thinking.

Continguts

  • 1ª part. Desenvolupament de conceptes relacionats amb la innovació centrada en la persona. El model Vall d’Hebron:
    • La innovació centrada en la persona.
    • El Design Thinking en salut.
    • Etapes del Design Thinking.
    • Eines per fer Design thinking.
    • Mapa d’empatia. Com entrevistar per empatitzar.
    • Patient journey map. Com fer un journey map.
    • Co-crear amb empatia (Prototipar i avaluar).
  • 2ona part. Posada en pràctica dels conceptes treballats a la primera part:
    • Disseny d’un servei/producte centrat en la personaLa innovació centrada en la persona.

Aquesta sessió és realitza el 01/12/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Enriquir els projectes que presentin els assistents al programa, fent incidència en els coneixements adquirits en les tres visites anteriors.
  • Valorar les possibilitats d’introduir innovacions d’experiència del pacient en les seves pròpies
    organitzacions.

Continguts

  • Presentació dels projectes d’experiència del pacient dels participants que es podrien desenvolupar en el seu entorn.
  • Valoració i tutoria amb l’anàlisi, els ajustaments i les millores que creguin oportunes de cadascun dels projectes presentats.
  • Debat general sobre els avantatges de posar en marxa els projectes presentats i de com combatre les barreres previsibles.

 

Docents

Doctor en Medicina i especialsta en Medicina Familiar i Comunitària. Diplomat en Epidemiologia, Estadística i Gestió d’Hospitals. Consultor i col·laborador docent d’ESADE. Ha estat Gerent de tres hospitals: de Puigcerdà, del Mar i de Sant Pau per un període global de 18 anys. Editor del blog “Avenços en Gestió Clínica” i director del curs online “Gestió Clínica: Bases, Avenços i Reptes”.

Sociòloga, directora i cofundadora de Lacocomedic, empresa especialitzada en l’àmbit de la salut que ofereix solucions de màrqueting, comunicació corporativa i millora de l’experiència de pacient. Després de certificar-se pel Beryl Institute en Patient Experience i formar-se en Comunicació Clínica a la Cleveland Clínic, l’Anna va tornar a Barcelona per endegar projectes integrals de millora de l’experiència del pacient a clíniques, hospitals i altres centres sanitaris del país. La seva visió sobre la necessitat de transformar les organitzacions sanitàries des de la base, a partir de la participació cocreativa i multidisciplinar de professionals i pacients en el redisseny de circuits, protocols i processos assistencials, es basa en la premissa que no hi pot haver canvi cultural si no es treballa paral·lelament la millora de l’experiència del pacient i l’experiència del professional.

Directora de clients de l’Hospital General de Granollers des de fa més de 10 anys. Llicenciada en medicina i cirurgia, especialista en documentació mèdica i màster en gestió sanitària per la Universitat Internacional de Catalunya. Entre d’altres responsabilitats de la seva direcció, un dels grans reptes que lidera és la implementació del projecte experiència pacient, que promou el canvi cultural necessari pet tal que la experiència del pacient i família sigui òptima.

Llicenciada en Biologia. Màster en Biotecnologia. Màster en Avaluació Qualitat Assistencial. Professora associada UB en diferents Màsters i Postgraus. Directora Qualitat i Experiència del Pacient Hospital Sant Joan de Déu – Esplugues de Llobregat.

Diplomat en Treball Social (UB), Postgrau d’atenció primària en els serveis socials (UB) i ha cursat el International Learner Program del Sickkids Learning Institute (Toronto, Canadà). És docent en diferents màsters i postgraus (UB, IL3-UB, UOC) i membre del grup de recerca de Pedagogia Hospitalària (UB). Actualment, és adjunt a la Direcció de Qualitat i d’Experiència del Pacient i Cap de Treball Social a l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Certified Usability Analyst per Human Factors International (HFI), màster en Internet Management per l’Institut Català de Tecnologia i llicenciada en Documentació per la Universitat de Barcelona (UB). Treballa des de fa més de 18 anys com a consultora d’estratègia i experiència de client. Ha treballat a diferents consultores, assumint la gestió i direcció de tot tipus de projectes en el sector bancari, administració pública, educació, energia, oci, retail, assegurances, salut i serveis. Entre 2010 i 2019 ha dirigit Optimyzet, consultora d’estratègia, innovació i experiència d’usuari. Actualment és la responsable de l’Àrea d’Experiència del Pacient a l’Hospital Sant Joan de Déu.  A banda, col·labora com a docent de customer experience & project management amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Girona (UdG), ELISAVA, ISDI, ESADE, The Valley, UXER SCHOOL i KSCHOOL.

Doctora en Psicologia Social per la UAB, llicenciada en Geografia i Història i infermera. Màster de gestió en serveis d’infermeria, màster en mediació i resolució de conflictes en organitzacions sanitàries i màster en recerca en Psicologia Social. Suficiència investigadora amb metodologia qualitativa. Ha publicat diferents articles relacionades amb l’opinió i satisfacció del pacient i col·labora en publicacions periòdiques de diferents blocs de gestió sanitària, amb l’objectiu de donar-li veu al pacient i visibilitat a la seva experiència en l’entorn sanitari. Ha desenvolupat la seva tasca professional des de 1987 en l’àrea assistencial, de la gestió i la docència. En l’àmbit assistencial, al Servei de Cures Intensives d’un hospital de tercer nivell a Barcelona, en la docència com a professora associada al Departament d’Infermeria Medicoquirúrgica de la Universitat de Barcelona i en l’àmbit de la gestió, primer com a comandament de la direcció d’infermeria d’un hospital de referència a Barcelona i des de fa 15 anys com a responsable de la Unitat d’Atenció Ciutadana de diferents organitzacions sanitàries. Des 2016 és la cap de la Unitat d’Atenció Ciutadana de l’Hospital General Vall Hebron de Barcelona.

INSCRIPCIÓ

Sessió posposada

Per a inscripcions poseu-vos en contacte amb lmoralo@ucf.cat.

Consulta el programa complet