/, Update Directiu/Lideraratge per la innovació en processos assistencials. Orientació a resultats
Carregant Esdeveniments

Lideraratge per la innovació en processos assistencials. Orientació a resultats

Línia 2

Segons les paraules del guru del management Peter Drucker, les organitzacions sanitàries son les organitzacions humanes més complexes que existeixen. Als darrers anys, les forces de la demanda i l’oferta estan introduint noves tensions al nostre sector incrementant de manera molt important la complexitat de la gestió de les organitzacions sanitàries i hospitals. Això, genera atenció fragmentada, carència de comunicació entre serveis i col·lectius i una gran quantitat d’activitats que no aporten valor al pacients ni als professionals (demores, interrupcions, desplaçaments, duplicitat de proves, de registres, estocs innecessaris, etc. ) i, problemes de seguretat pels pacients. Tot això amb despeses inassolibles pel sistema i amb un desgast evident pels professionals i pacients.

Des de fa un temps, s’estan consolidant noves metodologies i filosofies de gestió en les organitzacions més punteres, portant-les a nivells d’excel·lència i resultats mai vistos. Es tracta, per exemple, del lean healthcare principalment, del design thinking i del value-based healthcare entre d’altres. Totes es centren i pivoten, amb diferents enfocaments, sobre el concepte de valor: a la seva generació (design thinking), a la seva optimització a través de l’eliminació del no valor o malbaratament, a la creació de flux amb processos sense errades (Lean) o a l’increment del quocient entre valor i les despeses associades al procés assistencial (value-based healthcare).

Objectius
  • Conèixer les noves metodologies de la gestió d’operacions i millora contínua aplicades a la salut (processos, lean, value-based healthcare).
  • Conèixer una manera, integrada, senzilla i orientada a resultats, d’aplicar aquestes metodologies.

Aquesta sessió és realitza el 27/10/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Experimentar i “viure” un procés i els seus problemes operatius.
  • Resolució de un cas simulat en un entorn sanitari i amb una casuística sanitària amb l’aplicació de les metodologies de millora de l’excel·lència operativa. Reconèixer la necessitat de les millores.

Continguts

  • Valor i Ritme.
  • Mapa de Flux de Valor. Flux i seguretat.

Aquesta sessió és realitza el 29/10/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Conèixer la manera de millorar el valor lliurat al pacient. Analitzar la variabilitat i reduir-la mitjançant l’estandardització del procés, de l’aprovisionament de material i de la informació.
  • Conèixer el que poden aportar les noves metodologies orientades a l’excel·lència operativa en la pràctica diària, al pacient i en la feina dels professionals.

Continguts

  • Resolució de problemes. Mètode científic i PDCA. A3 thinking.
  • Estandardització. Eines (TWI).
  • Flux de material i d’informació. Eines (5s i gestió visual).

Aquesta sessió és realitza el 10/11/2020 de 9h a 14 hores.

Objectius

  • Potenciar el treball en equip i la confiança per portar a terme les millores que produeixin canvis reals en la manera de treballar. Com podem involucrar als professionals en la millora dels processos assistencials?
  • Analitzar casos d’èxit (de l’entorn, nacionals i internacionals) dels darrers anys i els seus resultats amb l’aplicació de diferents enfocaments. Trobar allò que és essencial per obtenir resultats clínics, de seguretat, de flux i de millora de la pràctica clínica.

Continguts

  • Rutina de la millora continua. Enllaç amb el desplegament de l’estratègia.
  • Grup de millora i objectius estratègics.
  • Transformació i gestió del canvi.
  • Anàlisi de casos i discussió.

Docents

Enginyer industrial, lean professional, lean practitioner i Màster en Gestió i Direcció d’empreses, amb experiència en processos assistencials, gestió d’operacions, lean healthcare i millora contínua en l’àmbit sanitari. Amb experiència en el disseny i gestió d’infraestructures i tecnologia sanitària. Ha estat responsable de la unitat de processos i director de desplegament estratègic de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron (2015-2019); director d’operacions dels hospitals de Girona (ICS-IAS) (2012-2015) i director d’infraestructures de l’IAS (2003-2012). Emprenedor en l’àmbit tecnològic, innovació i consultoria per la millora continua, ha fundat diverses empreses en aquests àmbits.

INSCRIPCIÓ

Sessió posposada

Per a inscripcions poseu-vos en contacte amb lmoralo@ucf.cat.

Consulta el programa complet