/, L3, Serveis generals/Recomanacions de neteja als centres sanitaris
Carregant Esdeveniments

Icona formació presencialLínia 3

Sessió número 3 de l’Update de Serveis generals

Les recomanacions per a la neteja dels centres sanitaris és una iniciativa més de la estratègia de l’Aliança per la seguretat del pacient, que es va iniciar al 2005 i persegueix la disminució dels efectes adversos relacionats amb l’assistència.

Les superfícies de l’entorn immediat dels pacients estan contaminades amb microorganismes, multiresistents (MR), pel que tenen un paper important en l’adquisició indirecta d’infeccions causades per aquests gèrmens.

Objectius
  • Establir unes pautes, basades en l’evidència científica, que serveixin de base als centres sanitaris per elaborar els seus protocols.
Continguts
  • Introducció infecció nosocomial
  • Definicions de neteja
  • Materials i productes
  • Procediments de neteja
  • Freqüència
  • Neteja dels materials
  • Avaluació de neteja
  • Responsabilitats
Docents

Actualment treballant des de 2014 com a infermera al Programa de Control d’Infeccions del Servei d’Epidemiologia i Avaluació de l’Hospital del Mar de Barcelona, Parc de Salut Mar. A càrrec del control de reingressos de pacients portadors de microorganismes conflictius, control de la prevenció de la infecció de la ferida quirúrgica i talls de prevalença del programa VINCat.DUI 2005 per la UB a l’Escola Superior d’Infermeria del Mar. Infermera assistencial a la Unitat de Nefrologia i Hemodiàlisi de l’Hospital del Mar de Barcelona, Parc de Salut Mar, des de juny de 2005 a març de 2014. Exclusivament dedicada a l’àmbit assistencial fins al 2009 que comença una col·laboració a l’EDTNA/ERCA (European Dialysis & Transplant Nurses Association/European Care Association) de forma esporàdica. Al 2011 com a Voluntària, ocupa el càrrec de representant de l’associació a Espanya, duent a terme varietat de projectes, participant a taules rodones i potenciant la investigació dins l’àmbit d’infermeria.

INSCRIPCIONS
Consulta el programa complet