/, Update Directiu/Update Directiu 2021: Direcció d’equips remots
2021-05-13T00:00:00+02:00
Carregant Esdeveniments

Aquesta microtrajectòria es durà a terme el 26 i 31 de maig, 2 i 7 de juny de 2021, els dilluns i dimecres de 14:30 h a 17:30 h. 

El treball no presencial requereix d’unes competències, hàbits i models de relació que permetin uns adequats nivells de rendiment, sense perdre l’esperit d’equip i la cultura organitzativa, amb una comunicació que doni confiança i potenciï l’autonomia professional  i promovent, alhora, un entorn saludable.

Possiblement, el treball en remot aporta graus de llibertat i flexibilitat, però també fa més complexa la comunicació, el generar sentiment d’equip i, inclús, assolir els nivells d’autoconfiança percebuda pels membres de l’equip, fins al punt que les persones poden sentir-se alineades i desconnectades dels equips que treballen de forma presencial.

En aquest nou marc laboral, dirigir els equips requereix d’unes habilitats de comunicació i d’un ajust de les tècniques directives que permetin una adequada organització del treball, una comunicació fluïda i unes formes de supervisió i seguiment ajustades a la nova realitat.

  • Presentar els elements claus que afectaran a la bona direcció dels equips presencials i en remot.
  • Conèixer quins són els factors que afecten, positiva o negativament, a les emocions i les motivacions en els equips no presencials.
  • Determinar com realitzar correctament el seguiment i el control de l’equip remot.
  • Concretar accions que ajuden a desenvolupar a les persones de l’equip.

1: Dirigir equips mixtes i remots

La sessió inicial persegueix presentar els elements essencials del contingut d’autoaprenentatge i debatre amb el grup els eixos que defineixen una bona direcció d’equip.

La metodologia combinarà l’explicació teòrica amb el debat, la presentació de situacions per part dels participants i el treball col·laboratiu com a eina d’integració d’equips.

Objectius:

  • Compartir els reptes dels participants i presentar els continguts principals del programa autoformatiu.
  • Reflexionar sobre el rol directiu i de comandament i quines són les dimensions clau del lideratge i identificar els elements clau de la direcció d’equips remots.
  • Conèixer alguna eina de treball col·laboratiu que serà utilitzada durant el curs i servirà d’exemple a com aplicar-ho en el propi equip.

Continguts:

1.-  Dirigir equips presencials, mixtes i remots. Què comporta?

  • Què implica dirigir equips.
  • L’experiència dels participants.

2.- Les dimensions del lideratge.

  • Construcció de significats
  • Integració organitzativa
  • Desenvolupament d’equips
  • Gestió de les emocions en el treball.

3.- Eines que afavoreixen el treball en equip

  • L’organització que afavoreix l’autonomia en el treball.
  • Eines de treball col·laboratiu digital
  • Anàlisi de situacions complexes per part dels participants

2: Bones pràctiques i aplicació de continguts

A partir dels continguts d’autoaprenentatge i dels casos i experiències dels participants, la darrera sessió vol ajudar a consolidar els aprenentatges, ajudar a la seva posada en pràctica i completar-los en aquells aspectes que es puguin identificar.

Objectius:

  • Repassar les bones pràctiques que faciliten la implantació del treball no presencial.
  • Conèixer algunes estratègies que poden ajudar a gestionar els conflictes derivats del treball en remot.
  • Anàlisi de casos presentats pels participants i elaboració de conclusions i eines aplicades.
  • Sintetitzar els principals aprenentatges adquirits durant el programa.

Continguts:

1.- Bones pràctiques en la direcció d’equips remots

  • Organització del treball.
  • Ús del temps.
  • Seguiment i suport a l’equip

2.- La gestió de conflictes en els equips en remot.

  • Preveure conflictes.
  • La gestió de l’intercanvi.
  • Nous conflictes derivats de les noves circumstàncies.

3.- Aplicació pràctica dels continguts del curs.

  • Anàlisi de casos.
  • Plans d’actuació.
  • Xarxa de suport.

Carles Mendieta.

  • Psicòleg.
  • Consultor en desenvolupament directiu.
  • Soci de Singular Net Consulting, SL i de ShareBarcelona, SL.
  • Director del Postgrau en Habilitats Directives a IL3/UB.
  • Coautor de la metodologia Management Colors.
  • Membre de la Comissió Consultiva de la Fundació Factor Humà.

PER A MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS
Unió Consorci Formació
Ricard Llort
rllort@ucf.cat
Tel.: 932 594 386

Consulta el programa complet