//La comunicació entre el professional sanitari i el malalt i família
La comunicació entre el professional sanitari i el malalt i família 2021-06-15T13:26:42+02:00

Project Description

La comunicació entre el professional sanitari i el malalt i família

Dins els projectes que orienta el Pla de Salut, considerem que la comunicació entre professionals i el malalt i família és de vital importància que es faci de forma correcte i professional. Per això, apostem per una formació específica per tal de millorar les capacitats comunicatives dels professionals, dins del marc de l’atenció centrada en la persona atesa.

  • Desenvolupar les habilitats comunicatives necessàries per millorar la comunicació que s’estableix entre el professional de la salut i la persona atesa i la seva família.
  • Professionals assistencials.

La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.

Per a realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació, el treball col·laboratiu i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.

  • Comunicació i atenció a la persona. Conceptes generals
  1. Què és comunicar?
  2. Tipus de comunicació
  3. Criteris necessaris per a una bona comunicació
    • 3.1 Escolta activa
    • 3.2. Comunicació facilitadora
    • 3.3. Empatia
  4. Estils de comunicació
    • 4.1. Comunicació assertiva
    • 4.2. Comunicació passiva
    • 4.3. Comunicació agressiva
    • 4.4. Comparació
    • 4.5. Com adaptar-nos a les necessites del pacient
  • La persona atesa i les famílies. Expectatives
  1. El paper del pacient i la família en el procés de comunicació. Expectatives
    • 1.1 Actitud del professional
    • 1.2 L’entrevista amb el pacient
    • 1.3. Barreres en la comunicació amb el pacient i la familia
  2. Drets i deures
  3. La comunicació entre els equips assistencials
  4. La comunicació entre els diferents dispositius assistencials
  5. Atenció personalitzada
  • La comunicació en l’atenció no presencial
  1. Moments per a l’atenció no presencial
  2. Tipologies de visita no presencial
  3. Canals- Requriments
  4. Com fer una consulta no presencial més humana
  5. Aspectes legals i protecció de dades
  • Situacions complexes i males notÍcies. Simulació de casos pràctics

24 hores online.

Curs 100% subvencionat pel Contracte Programa Sectorial.

A continuació trobaràs les properes edicions:

Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb lmoralo@ucf.cat, per a més informació.