Connectats 2020-11-30T17:17:18+02:00

Project Description

Connectats

Autoconnexió i equip

Les persones i els equips que han començat a fer teletreball en aquesta crisi s’han trobat de cop en un entorn diferent i amb dinàmiques canviades (i en ocasions complicades) respecte a com estaven acostumats a funcionar. En aquestes circumstàncies, mantenir a cada individu connectat amb la seva feina i amb la resta de l’equip és un repte que costa d’assolir.

Aquesta proposta presenta un programa pensat per activar la connexió de l’equip i per facilitar a cada professional eines per a la millora de la gestió del seu dia a dia de teletreball

  • Oferir un espai destinat a reconnectar utilitzant el joc com a eina de connexió entre les persones.
  • Visualitzar i valorar els recursos i les aportacions de tot l’equip.
  • Veure el conjunt i dissenyar l’equip que volem ser.
  • Revisar i reflexionar els factors més rellevants per a mantenir la cohesió de l’equip.
  • Identificar els aspectes personals a millorar en el teletreball.
  • Adquirir eines i recursos per a incorporar una mirada “Agile” i transversal en els equips.
  • Establir preguntes i mecanismes que ens permetin combinar benestar i eficiència a més d’apropar les nostres mirades i maneres de treball.
  • Conèixer recursos i eines que faciliten la col·laboració online
  • Recollint les principals conclusions de les sessions anteriors i validant i reconeixent els canvis produïts durant la pandèmia i posterior desconfinament, provarem d’establir algunes preguntes clau pera a establir converses que ens ajudin a seguir construint l’equip.

Tots els/les professionals que treballin en equip.

Posarem sobre la taula allò que fa que siguem un equip i ens donarà energia per seguir endavant. El joc ens ajudarà a apreciar i continuarem lligant l’experiència amb eines que treballen aspectes diferents del que fa que un equip funcioni. Finalment farem una activitat integradora pensant el l’equip que volen ser.

Posteriorment, cada participant respondrà les preguntes d’un qüestionari on destacarà, segons la seva opinió, els aspectes clau per al manteniment del funcionament de l’equip. En una segona part, se li demanarà sobre les principals barreres i limitacions amb les que es troba quan està teletreballant. A partir de les respostes agregades dels participants s’elaborarà el contingut concret de les següents sessions, per tal que s’adapti a les necessitats reals dels implicats. Les respostes seran individuals i anònimes.

Un joc per connectar:

  • La importància de formar part d’un equip.
    • L’equip imprescindible per superar situacions complexes.
    • Mitjançant el joc posarem de manifest la necessitat del treball en equip en la complexitat i com entre tots superen els reptes.
    • Hi ha un camí que porta de relacions basades en cobrir els objectius de cadascú a un equip amb una visió compartida.
    • La sessió després del joc vol ajudar a l’equip a avançar en aquest camí.
  • El nosaltres.
    • La construcció del “nosaltres” sorgeix de la col·laboració i impacta en la identitat dels membres de l’equip.
    • Donar veu al conjunt més enllà de les individualitats ajuda a crear una intenció comuna. SI aquest treball es focalitza en el futur de l’equip estem generant la visió de l’equip. Una potent eina unificadora i d’alineament.
  • La importància de tots.
    • Des del tu. Des del jo. Des del nosaltres.
    • La individualitat i la diversitat són fonamentals per entendre l’èxit i el fracàs d’un equip. Veurem com l’equip gestiona els principals temes de diversitat interna (emocions, habilitats, rols, opinions,…).
  • Les fases
    • On som. Un nou pas.
    • Una manera de veure la nostra evolució i prendre consciència de com estem a través de les emocions

Autoconnexió:

  • Unifiquem les principals conclusions de la formació d’equip i el qüestionari.
  • Com podem millorar el nostre treball plegats. Principis Agile i revisió dels processos amb els que treballem plegats habitualment. Com fer-los més eficients , apliquem preguntes clau a la millora continua.
  • Seguim establint acords, què sentim que necessitem millorar en la nostra gestió del temps individual i en l’equip? Quina transferència directa tindríem en els nostres equips? Quins aprenentatges del teletreball podem incorporar i ens poden ajudar? Com facilitem que les pantalles no siguin barreres pels equips?

Facilitant connexions: 

  • Com hem seguit conversant en la distancia? Què ens ha estat fàcil i podem incorporar? Què ens agradaria millorar?
  • Preguntes clau i contextos comunicatius: saber escollir què pot afavorir la nostra comunicació amb l’equip de forma eficient.
  • Revisem les reunions online. Com podríem millorar la seva dinàmica tenint en compte preguntes clau i contextos?
  • Col·laboració en línia. Eines i recursos.

Un joc per connectar: 4 hores

Reflexió: 15 minuts

Autoconnexió: 2 hores

Facilitant connexions: 2 hores

A consultar.

Per a més informació:

Paula Bové, d’Unió Consorci Formació.  pbove@ucf.cat – 932 594 387