Converses crucials 2018-10-22T15:12:22+00:00

Project Description

Converses crucials

Claus per gestionar converses complexes en l’àmbit sanitari

“Perquè l’important no és tenir raó, sinó tenir èxit”

Imatge de portada del programa converses crucials

Hi ha moments en els quals ens sentim estancats o no aconseguim el que realment volem en diferents àrees de la nostra activitat personal o professional. Des de relacions difícils o fallides a problemes d’eficiència o qualitat, o acords als quals mai no arribem. En aquests casos, el que hem de fer és identificar les converses crucials que són clau per a l’èxit de l’organització, de l’equip o de la mateixa relació.

Moltes persones que senten per primera vegada l’expressió “Conversa Crucial” rememoren imatges de presidents, emperadors i primers ministres asseguts entorn d’una enorme taula discutint sobre el futur del món. A pesar que és veritat que aquest tipus de diàlegs tenen un impacte perdurable i de gran abast, no són els que tenim en ment. Les Converses Crucials a les quals ens referim són interaccions que experimenten totes les persones. Són les converses quotidianes que influeixen en les nostres vides. Un exemple evident podria ser una sessió de feedback.

QUÈ ÉS UNA CONVERSA CRUCIAL?

QUÈ ÉS UNA CONVERSA CRUCIAL?

Una conversa crucial és aquella entre dues o més persones caracteritzada per existir interessos en joc, opinions contràries i elevada emocionalitat. Quan aquestes converses no s’entaulen de manera adequada o s’ignoren, generen relacions tibants i resultats no esperats.

El cost del silenci

60%
56%
38%
72%

Converses Crucials és un programa de desenvolupament de les habilitats requerides per impulsar accions, evitar i/o resoldre conflictes i problemes. Millora l’acompliment de qualsevol equip, augmentant l’autoconsciència i la responsabilitat personal dels seus integrants, fomentant el diàleg obert i millorant en el curt-mig termini els resultats, l’eficiència i el clima laboral.

Estudis de VitalSmarts demostren que una cultura de “Conversa Saludable” en una organització del sector salut…

  • Millora un 16% la seguretat del pacient.
  • Millora un 18% la qualitat d’atenció al pacient.
  • Millora un 19% l’experiència del pacient.
  • Millora un 37% la participació del personal.

A través d’una metodologia d’èxit i contrastada a través de millora de processos de millora de la comunicació per:

  • Generar autoconsciència i compromís
  • Impulsar cultura de diàleg
  • Millorar els resultats

L’èxit de qualsevol programa de desenvolupament no passa solament per la sala de formació, que et proveeix de les eines, tècniques i coneixements, sinó fonamentalment per un procés continuat que permeti l’aplicació consistent de les habilitats i competències que es van treballant.

El curs s’impartirà a les instal·lacions d’Unió Consorci Formació. Parc Sanitari Pere Virgili.  Esteve Terradas, 30. Edifici Tramuntana, baixos. 08023  Barcelona.

PRETALLER

  • Qüestionari online: “El meu estil sota pressió”.
  • Identificar converses crucials i comportaments actuals, segons importància i freqüència.
  • Passaport de desenvolupament.

TALLER PRESENCIAL (16 hores) – Metodologia CC. 9 passes:

1. Deixar d’estar estancat
2. Començar amb el cor
3. Dominar les meves històries
4. Exposar el meu camí
5. Aprendre a observar
6. Crear Seguretat I
7. Crear Seguretat II
8. Explorar els camins dels altres
9. Passar a l’acció

POSTALLER

  • Sessió de valoració i seguiment de 5 hores de durada.

Converses Crucials és una eina clau en la interacció entre els diferents estaments d’un centre hospitalari. Són freqüents els conflictes entre metges, infermers i administració. La bona relació entre aquests tres col·lectius garanteix un servei de qualitat. A més, el sector sanitari i social compta amb un alt grau d’estrès, la qual cosa dificulta de vegades un diàleg respectuós i tranquil. Aprendre a conversar en situacions d’alta tensió redunda en una millor atenció als pacients i en una disminució d’errors mèdics. Resoldre conflictes i problemes amb altres persones és una font de benestar que afecta molt positivament el clima laboral, i per tant, la satisfacció dels usuaris.  També es tracta d’un sector on moltes vegades s’han de realitzar comunicats molt delicats a pacients i familiars. Per això, és fonamental emprar eines de Converses Crucials.

És un programa especialment indicat per a totes aquelles persones que treballen amb equips transversals, ja que es tracta d’una eina fonamental en la gestió d’equips verticals i horitzontals.

Evites afrontar converses complicades? En les converses dius exactament el que penses i sents o prefereixes retreure’t? Tractes d’imposar el teu criteri? Argumentes sobre punts de vista o contra la persona? Si alguna o diverses d’aquestes preguntes ressonen dins de tu, aquest programa és per a tu.

A continuació trobaràs les properes edicions:

Converses Crucials

14/02/2019 | 09:00 - 15:00

*Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb mnadal@ucf.cat, per a més informació.

El preu del curs és de 680 € per participant.

José Luis Bulnes

Soci en BAN Vitalsmarts, està especialitzat en definició, avaluació i desenvolupament de competències directives. Participa habitualment en
projectes de formació en habilitats, desenvolupament directiu, assessment, Management Audit, Feedback i Coaching (individual o de grup). També ha participat en projectes de disseny i implantació de sistemes de gestió de Recursos Humans com a sistema de gestió de l’acompliment, sistema de gestió per competències, sistema de desenvolupament, etc.

Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Salamanca i Màster en Direcció de Recursos Humans per la Universitat Complutense de Madrid i MBA per la Universitat de Salamanca.

Ramón García

Soci en BAN Vitalsmarts, és un gran suport per a presidents, gerents generals i equips directius en els seus processos de transformació i canvi. La seva dilatada experiència en càrrecs directius de diversa magnitud li permet tenir una visió privilegiada de l’alta direcció. Durant 15 anys desenvolupa la seva trajectòria de consultoria en diverses companyies del sector, on s’especialitza en programes directius tant a Espanya com a Llatinoamèrica.

Llicenciat en Sociologia i Polítiques per la UCM, és també Màster en Direcció d’empreses i Recursos Humans per UCM, i Coach per l’Escola Europea de Coaching.

Els participants del programa que superin els requisits d’avaluació rebran un certificat d’aprofitament.

Per a més informació: Ricard Llort   rllort@ucf.cat – 932 594 386