Vés al contingut

Cures bàsiques per al pacient inestable

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Metges/sses
Altres facultatius/ves (LOPS)
Infermeres/ers
TCAIs
Zeladors/res
Altres aux. i tècnics/ques (LOPS)
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
20h
Competències
Tècnica

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Cures bàsiques per al pacient inestable

Un/a pacient inestable és aquell/a que pot presentar uns signes vitals que fluctuen o bé uns signes vitals extremadament alts o baixos i a qui li comencen a fallar els mecanismes compensatoris del cos.

Fer-ne una bona valoració i posterior presa de decisions permet detectar anticipadament qualsevol signe o símptoma advers que es pugui traduir en un trastorn, risc o lesió per a la persona i, en conseqüència, en un estat d’inestabilitat.

D’altra banda, l'atenció sanitària comporta tractar amb persones malaltes, i això implica una relació interpersonal molt important que requereix una comunicació eficaç entre pacient i professional i també entre professionals, és a dir, un bon treball en equip. Aquest procés de comunicació ens facilitarà aconseguir complicitat amb els i les pacients i guanyar-nos-en la confiança.

 

Objectius d'aprenentatge
  • Disposar d’eines per aplicar les cures adequades amb una garantia de qualitat en l’atenció al pacient inestable.

 

Contingut
  1. Valoració del pacient inestable

    • Valoració primària

    • Valoració secundària

    • Revaloració

  2. Patologies del pacient inestable

    • Pacient amb problemes cardíacs, respiratoris, de consciència, neurològics i quirúrgics

    • Pacient traumatològic

  3. Comunicació amb el pacient i familiars

    • La comunicació

    • El llenguatge i la comunicació

    • La comunicació terapèutica

    • La comunicació entre professionals

 

Metodologia
illustracio_1

Per fer aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. 

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.

Aquesta experiència d’aprenentatge inclou casos pràctics que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa i vivencial amb els continguts teòrics.

A banda dels continguts formatius, l’aula incorpora tot un seguit d’activitats amb què complementar i posar en pràctica els coneixements adquirits. 

Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per: 

  • La tutoria que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs. 
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final de cada mòdul, que permet comprovar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:

  • Visualitzar-ne tot el contingut.
  • Fer totes les activitats programades del curs.
  • Obtenir una nota als qüestionaris gual o superior a 7.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.