Project Description
Dirigir equips remots i mixtes

El treball no presencial requereix d’unes competències, hàbits i models de relació que permetin uns adequats nivells de rendiment, sense perdre l’esperit d’equip i la cultura organitzativa, amb una comunicació que doni confiança i potenciï l’autonomia professional i promovent, alhora, un entorn saludable.
Possiblement, el treball en remot aporta graus de llibertat i flexibilitat, però també fa més complexa la comunicació, el generar sentiment d’equip i, inclús, assolir els nivells d’autoconfiança percebuda pels membres de l’equip, fins al punt que les persones poden sentir-se alineades i desconnectades dels equips que treballen de forma presencial.
En aquest nou marc laboral, dirigir els equips requereix d’unes habilitats de comunicació i d’un ajust de les tècniques directives que permetin una adequada organització del treball, una comunicació fluïda i unes formes de supervisió i seguiment ajustades a la nova realitat.
• Entendre amb una mirada pràctica quins són els factors que condicionen la direcció d’equip remots i mixtes i com gestionar-los correctament
• Aprofundir en tècniques que potencien el correcte funcionament dels equips.
Tots els professionals amb responsabilitat sobre equips de treball.
La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.
Per a realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació, el treball col·laboratiu i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.
En aquest curs concret, hem orientat els continguts a la transferència a la realitat professional de cada persona, incorporant pautes i tècniques directives específiques.
1. Concretem el repte
- Què espera l’equip del cap?
- Què espera el cap de l’equip?
- Principals reptes que suposa el treball en remot: Comunicació, confiança i efectivitat
2. Elements clau de la direcció d’equips
- Treballar per objectiu i resultats
- Nivell d’autonomia professional
- Suport i desenvolupament
- Indicadors i models de seguiment clars
3. Factors emocionals i motivacionals
- Comportaments que generen confiança i benestar emocional
- Reconeixement i gestió de les diferències
- Equitat en les tasques i en les oportunitats
4. Seguiment i avaluació dels resultats:
- Seguiment i control de la planificació
- Control de la qualitat
- Avaluació de resultats
- Eines de seguiment de projectes
5. Desenvolupament dels equips
- Què potencia el treball en equip
- Aprenentatges fets i propostes de millora
6. Els nous conflictes a l’equip
- Noves realitats personals
- Entre els membres de l’equip
- Amb el cap
3 hores.
A consultar.
Per a més informació:
Jordi Cutrina, d’Unió Consorci Formació. jcutrina@ucf.cat – 93 259 43 80