Project Description
Emprenedoria

Intraemprenedoria. Mentalitat emprenedora per impulsar noves solucions.
- Actituds i competències
- Processos i projectes
- Anàlisi de problemes
- Ús de metodologies design thinking i human centered
- Disseny de propostes de valor i ús de Business Model Canvas
- Pla de viabilitat i Elevator pitch
- Comunicació i difusió
- Lideratge de projectes innovadors
Objectius:
- Definir de forma més acurada les competències/actituds i habilitats que necessita un emprenedor en
ple segle XXI; amb la pràctica del TEST DE L´EMPRENEDOR. - Aprofundir en els temes de MARKETING/FINANCES I FISCALITAT D´UN NEGOCI, des de la perspectiva
prèvia del projecte i amb les implicacions d’un negoci en funcionament, introduir més exemples pràctics. - Treballar els temes de Pla de Comunicació i Lideratge d´una manera més extensa.
- Introduir un nou contingut relacionat amb les xarxes socials, una visió general per l´aprofitament de les
mateixes per millorar la visibilitat del projecte.
Obert a tots els professionals.
La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.
Per realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.
El curs s’imparteix al campus virtual d’Unió Consorci Formació: http://formacio.ucf.cat
1.Comprensió de l’entorn de l’emprenedoria
1.1. Actitud i habilitats necessàries per emprendre al segle XXI
1.2.Test pràctic de capacitats per l´emprenedoria
2. Projecte d’emprenedoria
2.1. Definició de la missió i la visió del projecte d´emprenedoria
2.2. Anàlisi pràctic de la posició de sortida (d.a.f.o. I estratègies de desenvolupament futures)
2.3. Estructura general del pla d´empresa-exemples sectorials
2.4.Realització del resum executiu-claus de redacció i comunicació
3. Definició del canvi de negoci
3.1. Anàlisi dels nou blocs del canvas
3.2. Pràctica grupal del canvas
3.3. Presentació dels promotors del projecte
3.4. Currículum empresarial i personal dels promotors
3.5. Desenvolupament pràctic
3.6. Pactes previs entre els futurs socis
3.7. Pla empresa: disseny i descripció de productes i serveis/pla de producció
4. Pla de comunicació i màrqueting del projecte
4.1. Estils de comunicació/assertivitat i empatia/comunicació no verbal
4.2. Importància de les xarxes socials
4.3. Explicar el projecte als stakeholders
4.4. Pràctica d´elevator pitch
5. Lideratge
5.1. Previ: autolideratge-bases pràctiques
5.2. Qüestions claus per formar, gestionar de forma eficaç equips de treball i solucionar els conflictes
5.3. Gestió del temps-claus pràctiques per gestionar la nostra agenda de forma adequada
6. Viabilitat econòmica del projecte: Pla econòmic financer
6.1. Entendre i saber explicar les finances de la teva empresa-treball amb eines pràctiques de suport
7. Obligacions fiscals i amb la seguretat social
7.1. Opcions legals
7.2. Forma jurídica del negoci i repercussions personals i legals
30h.
Aquestes places són 100% subvencionades pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
A continuació trobaràs les properes edicions:
Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb formacio.subvencionada@ucf.cat, per a més informació.
Per a més informació: formacio.subvencionada@ucf.cat