//Impuls i dinamització de comunitats de pràctica
Impuls i dinamització de comunitats de pràctica 2021-05-03T16:08:47+02:00

Project Description

Impuls i dinamització de comunitats de pràctica

Les comunitats de pràctica s’estan erigint com una estratègia en el marc de l’aprenentatge informal dins de les organitzacions, que s’integren en una nova cultura d’aprenentatge que va més enllà de l’aula (presencial / online) i que s’integra en el flux de treball.

Les persones que hi participen es centren en l’anàlisi, la reflexió i el treball al voltant d’àmbits concrets a nivell professional, per millorar l’aportació de valor de les pràctiques professionals que són objecte del treball.

  • Conèixer què són i com funcionen les comunitats de pràctica i diferenciarles d’altres grups, equips o estratègies formatives.
  • Conèixer quines són les seves fases de funcionament i com s’han de desenvolupar per garantir el compromís de les persones participants i  l’assoliment dels objectius pretesos.
  • Dinamitzar comunitats de pràctica, per acompanyar-les des del seu inici i posada en marxa fins l’assoliment dels resultats.
  • Alinear el desenvolupament de la comunitat amb mètriques que permetin la seva avaluació i impulsar accions per al seu reconeixement.

Persones referents, formadores, responsables docents, que hagin d’impulsar estratègies d’aprenentatge centrades en el lloc de treball i que posin en valor el treball de col·laboració i cooperació.

Sessions grupals dinamitzades per un facilitador/docent que es duran a terme a través de telepresència.

  1. Què són les comunitats de pràctica.
  2. Quines són les diferències amb comunitats d’aprenentatge, grups de treball, grups i cercles de millora, etc.
  3. Benchmark de comunitats: projecte Compartim, SocialDiabetes, etc.
  4. Fases en el desplegament d’una Comunitat de Pràctica.
    • Comunicació, captació i on boarding.
    • Fase inicial: pactes, regles conjuntes i compromís mutu.
    • Pla de treball
    • Desenvolupament i acompanyament.
    • Outputs : elaboració d’outputs en clau coneixement
    • Avaluació i millora.
  5. Estratègies de dinamització per afavorir l’engagement i la participació activa de les persones i de persones expertes.
  6. Gestió de conflictes, orientació a resultats, i dinàmiques per a la cocreació i col·laboració constant.
  7. Construcció de resultats: informes, processos, protocols… outputs concrets en definitiva. Identificació del coneixement crític.
  8. Eines, aplicacions i estratègies digitals per al desenvolupament de comunitats de pràctica
  9. Errors, principals problemes i dificultats i bones pràctiques.
  10. Tendències i escalabilitat.

El programa té una durada total de 9 hores, distribuïdes en 3 sessions de telepresència de 3 hores de duració. 

Òscar Dalmau, Gerent d’Unió Consorci Formació. Responsable acadèmic del programa FADI – Formació, Aprenentatge, Desenvolupament i Innovació (Títol Expert Universitari UVic-UCC).

145 €.

Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb rllort@ucf.cat per a més informació.