Vés al contingut

L’ètica professional

Característiques del curs

Adreçat a

Tots/es les professionals
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
2h
Competències
Transversal

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Ètica professional.jpg

Una de les principals qualitats dels i les professionals sanitaris ha de ser el seu compromís envers els ciutadans. 

Per poder establir-lo cal seguir una sèrie de principis ètics i deontològics, així com uns valors i comportaments que sustentin la confiança de la població en els i les professionals. 

Al llarg d'aquesta píndola es tractaran els principals aspectes ètics de la pràctica professional en l'àmbit de la salut i aquells punts concrets on es generen més dilemes bioètics.

 

Objectius d'aprenentatge

Objectius generals: 

  • Saber quins són els pilars bàsics de l’ètica professional.

  •  Conèixer el paper de la responsabilitat ètica en les cures. 

  • Adquirir els nous reptes que es plantegen a l'assistència sanitària actual. 

Objectius específics: 

  • Conèixer els principis fonamentals del professionalisme. 

  • Saber quines són les habilitats bàsiques necessàries per esdevenir un o una bon/a professional sanitari. 

  • Analitzar les virtuts fonamentals per tenir cura de les persones. 

  • Estar al cas d’alguns dels dilemes ètics que actualment tenen plantejades les professions sanitàries.

 

Contingut
  1. Els valors i l’ètica professional

  2. Bioètica. Qüestions i dilemes 

    • L'envelliment poblacional

    • L'explosió de la tecnologia

    • L'apoderament progressiu dels pacients

    • L'exposició a les forces canviants del mercat

    •  Problemes a la prestació dels serveis sanitaris

    • Les noves tecnologies de la informació i la comunicació

    • La globalització i la interculturalitat

 

Metodologia
illustracio_1

Per realitzar aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. 

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.

Aquesta experiència d’aprenentatge inclou casos pràctics que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa i vivencial amb els continguts teòrics.

Durant tot el procés d’aprenentatge, els i les participants estan acompanyats per: 

  • La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs. 
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents. 

  • Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:
  • Visualitzar-ne tot el contingut. Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7. 

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.