Project Description

Atenció al pacient i qualitat assistencial
Aquesta formació es porta a terme sense un calendari específic, disposes de 28 dies per a realitzar el curs des del moment de la inscripció.
Objectius:
Objectius generals
- Aportar les eines i les tècniques necessàries als professionals per oferir una atenció personalitzada i de qualitat.
- Conèixer els principis ètics que guien la pràctica assistencial.
Objectius específics
- Ser capaç de definir el concepte de qualitat i de descriure la seva utilitat en les organitzacions sanitàries.
- Conèixer i ser capaç d’aplicar els mètodes més habituals d’avaluació i millora de la qualitat.
- Millorar i ampliar els conceptes de satisfacció del pacient i de cures centrades en el pacient als diferents professionals.
- Potenciar la qualitat assistencial i les bones pràctiques.
- Prendre consciència de la importància de l’actitud professional, del tipus de cura que fa cadascú i de les possibilitats de millora personal.
Continguts:
- M1. El sistema sanitari català.
- Els sistemes sanitaris.
- El sistema sanitari espanyol.
- Evolució del sistema sanitari català.
- El sistema sanitari català actual.
- El ciutadà en el sistema sanitari català.
- M2. La qualitat assistencial.
- Què és la qualitat assistencial?
- Les dimensions de la qualitat.
- La qualitat assistencial i les bones pràctiques.
- M3. Metodologia de la qualitat.
- El cercle de millora contínua.
- Criteris, indicadors i estàndards.
- M4. L’ètica professional.
- Els valors i l’ètica professional.
- Bioètica. Questions i dilemes.
- M5. L’atenció sanitària centrada en el pacient.
- Eines per a una atenció personalitzada.
- Les necessitats emocionals de la gent gran.
- El tracte digne i el respecte pels drets de les persones grans.
- L’autonomia en la vellesa.
Detalls
Durada:
15 hores.
Adreçat a:
Infermeria, auxiliars d’infermeria, facultatius i fisioterapeutes.
Cost:
80€
Organitzador
Unió Consorci Formació
Telèfon:
932594387
Correu electrònic:
pbove@ucf.cat
Web:
http://formacio.ucf.cat