Project Description
Programa formatiu per al Secretariat d’Alta Direcció de les organitzacions de salut i social (4a edició)

Les organitzacions sanitàries, sociosanitàries i socials es desenvolupen en un context canviant que demana l’adaptació a nous serveis i nous models d’atenció, en uns paràmetres de màxima eficiència i qualitat.
En aquest marc de canvi continu, l’àmbit de secretaria d’alta direcció de les organitzacions sanitàries i socials també s’ha anat transformant. La seva funció dins de les organitzacions és transcendental, i ha evolucionat cap a professionals amb una excel·lent capacitació, desenvolupament, productivitat i creativitat. Són múltiples i diferents les tasques que duen a terme en la gestió administrativa, facilitant l’operativitat de l’alta direcció, col·laborant en tot moment amb la gerència o direcció per tal que totes les accions es puguin realitzar sense cap tipus de contratemps i de forma resolutiva i eficient.
Conscients d’aquesta realitat Unió Consorci Formació ha elaborat i dissenyat conjuntament amb professionals experts del sector un programa de formació continuada i especialitzada, diferenciador i atractiu, per al col·lectiu de professionals de l’àmbit d’alta secretaria de direcció de les organitzacions sanitàries i socials, que també han participat en la definició dels seus continguts i estructura.
Objectiu general:
- Oferir als professionals una formació continuada especialitzada amb un programa de coneixement aplicat que permeti l’actualització i adaptació a les necessitats actuals que es precisen en les funcions de suport directiu.
Objectius específics:
- Actualitzar i adaptar-se als nous contextos amb eficiència i responsabilitat.
- Fer un procés de reflexió individual que permeti una actualització professional efectiva.
- Tenir visió global i estratègica, atents a les noves realitats i tendències de futur.
- Treballar amb el màxim d’eficàcia i eficiència en la gestió, optimitzant recursos i impulsant noves maneres de fer.
El programa comprèn 38 hores de formació distribuïdes en:
3 jornades presencials:
- Start: Imaginant el futur de l’alt secretariat amb LegoSeriousPlay el 19 de setembre de 2023. (5h)
- Sessió intermitja: Anàlisi i resolució de problemes i Maneig de situacions ambigües el 9 de gener de 2024. (4h)
- Final: Entrenament d’habilitats i actituds amb simulació el 13 de març de 2024. (5h)
Aquests sessions incorporen col·loqui per afavorir el networking entre els participants, amb dinàmiques, jocs i exercicis diferents i singulars, que es realitzaran a UCF.
16 sessions en línia a càrrec de professionals experts en la matèria, orientats a entrenar i desenvolupar tècniques, recursos i models útils per aplicar-les organitzacions. Aquestes sessions es faran en directe i en viu dins d’una sala virtual de videoconferència de 1,5h. de durada a través d’una estructura responsive, es a dir, que permet l’accés a través d’ordinadors i tablets. Aquestes 16 sessions es realitzaran setmanalment preferentment en dimecres de 15,30 a 17 hores.
Sessió start | |||
1. | Imaginant el futur de l’alt secretariat amb LegoSeriousPlay | Núria Serrat |
Sessions | |||
2. | Intel·ligència emocional i converses pendents | Gemma Prats | |
3. | Intel·ligència emocional i converses pendents – cas pràctic | Gemma Prats | |
4. | Resiliència | Gemma Prats | |
5. | Comunicació digital en un entorn canviant | Jordi Camós | |
6. | Com afrontar un procés de transformació digital | Jordi Camós | |
7. | Tècniques de negociació positiva | Carme Brit | |
8. | Gestió de conflictes | Carme Brit | |
9. | Planificació estratègica | Jordi Vilana | |
10. | Organització i priorització | Jordi Vilana | |
11. | Anàlisi i resolució e problemes | Núria Serrat | |
12. | Maneig de situacions ambigües | Núria Serrat | |
13. | Creativitat | Montse Ferrer | |
14. | Dinamització de reunions i gestió interdepartamental | Núria Serrat | |
15. | Introducció a la innovació en processos. Què ens pot aportar? | Toni Campos | |
16. | Avaluació de resultats i impacte en els processos | Toni Campos | |
17. | Toolbox digital per a la productivitat personal | Elena González | |
18. | Qué és Blockchain? Miteo realitat | Jordi Camós | |
19. | Mapes de coneixement | Rosa Casanova |
Sessió final | |||
20. | Entrenament d’habilitats i actituds amb simulació | Núria Serrat |
El preu del curs és de 675 €
Per tramitar la teva inscripció fes click al següent esdeveniment:
*Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera i subscriu-te a la nostra Newsletter per estar informat de properes edicions: http://eepurl.com/dnr7uz
Els participants del programa rebran un certificat acreditatiu de l’entitat organitzadora, que acreditarà la seva participació en la formació.
Per als participants que segueixin la totalitat de les sessions, aquest programa està acreditat per la Fundació Universitària del Bages, gràcies a l’acord entre la Unió Consorci Formació i la Universitat. Els alumnes obtindran un certificat d’extensió universitària d’aprofitament o d’assistència en el programa formatiu per al secretariat d’alta direcció de les organitzacions de salut emès per la Fundació Universitària del Bages.
Per les persones que varen realitzar la primera edició, aquesta segona, permet anar acumulant hores per tal de facilitar l’obtenció d’un títol d’expert universitari més endavant (acumulant diverses edicions).
Per a més informació: Sra. Paula Bové – Coordinació pedagògica – pbove@ucf.cat – T. 932 594 387