Project Description
Update d’Aprenentatge
Programes per a una nova cultura d’aprenentatge
1a edició – 2021
Estem vivint un moment de canvis constants, d’una alta complexitat, que afecta directament al món del treball en les organitzacions de salut i social. En aquest marc, els professionals necessiten actualitzar constantment els seus coneixements i les seves capacitats, especialment per interpretar les tendències futures i per anticipar-se als nous reptes.
En aquest escenari, les polítiques de recursos humans es centren en posar les persones en el centre, i en potenciar el talent intern com a corresponsable del seu propi aprenentatge i desenvolupament, implicant diferents rols de persones directives, formadores, referents, com a veritables drivers de la cultura, l’ofici i els valors de la organització.
Aquests programes que ara us presentem pretenen potenciar tota aquesta línia de treball, que ha de configurar una nova cultura d’aprenentatge, més compartida, més a prop del flux de treball, incorporant noves metodologies, estratègies i recursos digitals que multipliquin el seu valor per a l’organització.
Apropar noves estratègies, metodologies, eines, que afavoreixin el desenvolupament d’una nova cultura d’aprenentatge en l’organització que:
- Corresponsabilitzi totes les persones.
- Potenciï la competència dels líders per desenvolupar equips i persones.
- Multipliqui els efectes pedagògics i didàctics de les persones docents i referents internes.
- Aprofiti tot el potencial de la digitalització.
Programes de Formació de Tutors i Formadors:
- Docents interns (tutors, mentors, formadors), ja siguin habituals o ocasionals, que vulguin incorporar noves estratègies i metodologies formatives (aprenentatge interactiu, col·laboratiu, actiu, situat, constructiu, significatiu,..) i integrar noves eines digitals.
Programes per a potenciar l’Aprenentatge i la Col·laboració en els equips:
-
A tots els professionals que busquin potenciar l’aprenentatge continu i una cultura d’aprenentatge organitzacional basada en l’intercanvi i la col·laboració, incorporant metodologies i eines digitals.
S’hi incorporen diferents programes que combinen píndoles autoformatives online amb treball col·laboratiu en sessions de telepresència. Cada programa té autonomia pròpia i es pot personalitzar i desenvolupar en format a mida. Les diferents accions incorporen tant eines digitals com noves estratègies pedagògiques complementàries.
Programes de Formació de Tutors i Formadors:
1. TUTORS MIR nivell bàsic
2. TUTORS MIR nivell avançat
3. FORMADORS OCASIONALS
4. VIRANT DE LA PRESENCIALITAT A L’ONLINE
5. FORMACIÓ DE TUTORS ONLINE
6. CRITERIS CLAUS PER PREPARAR MATERIALS PER A UN CURS ONLINE
7. FACILITANT EXPERIÈNCIES D’APRENENTATGE. KIT DE METODOLOGIES BÀSIQUES
Programes per a potenciar l’Aprenentatge i la Col·laboració en els equips:
8. LEARNABILITY I APRENENTATGE CONTINUAT COM A PROFESSIONAL DE SALUT
9. EL RESPONSABLE ASSISTENCIAL COM A FACILITADOR DE L’APRENENTATGE DE L’EQUIP
10. IMPULS I DINAMITZACIÓ DE COMUNITATS DE PRÀCTICA
11. REDISSENYAR LA DINAMITZACIÓ DE LES SESSIONS CLÍNIQUES
12. APRENENTATGE EN ENTORNS DIGITALS
13. GESTIÓ DEL CONEIXEMENT CRÍTIC
14. EINES DE TREBALL COL·LABORATIU
Bonificació:
Aquestes formacions poden ser total o parcialment bonificades per la Fundae.
Les accions formatives es duran a terme sempre i quan s’arribi a un mínim d’inscripcions necessàries.
Només es faran devolucions d’inscripcions en el cas que es sol·licitin amb una antelació mínima d’una setmana respecte a la data d’inici de la formació.
Aquest curs s’ha posposat. A l’espera d’altres dates.
Per a inscripcions: Ricard Llort, d’Unió Consorci Formació. rllort@ucf.cat – 932 594 386