Vés al contingut

Microlearning: una mirada al futur de la formació

Aprenentatge en salut
UCF

En una època que es caracteritza no només per la immediatesa, sinó també per la saturació d'informació, la demanda de consumir continguts de manera fàcil i ràpida s'ha convertit en una prioritat.

Hem experimentat una transformació significativa en la manera com consumim la informació, passant de formats extensos a formats més curts com ara sèries, podcasts, tuits o TikToks.

En aquest context, el microlearning emergeix com un model d'aprenentatge que s'adapta al nostre estil de vida modern. Per entendre millor aquest concepte, hem conversat amb Miguel Ángel Muras, cofundador de Snackson, una plataforma integral per al desenvolupament de microcursos que permet accedir a petites dosis de contingut, amb sessions de només 5-10 minuts al dia.

Què és el Microlearning?

El microlearning, conegut també com a microaprenentatge o microformació, són càpsules de formació dissenyades per permetre l'adquisició de coneixements específics en períodes breus de temps.

En el cas de Snackson, amb sessions de només 5-10 minuts al dia i una durada total del curs de no més de 3 hores, per assegurar una experiència d'aprenentatge enfocada i eficaç.

Tal i com remarca Miguel Ángel Muras, “venim d'un model de durada dels cursos de formació en línia que fa temps que és inadequat”. És a dir, no és el mateix estudiar una carrera que adquirir coneixements específics sobre una matèria concreta.

Accessibilitat a través de diversos canals

Amb la introducció de noves tecnologies, especialment del mòbil, el microlearning esdevé més potent, ja que és accessible des de diversos dispositius de manera directa. A més, es pot adaptar fàcilment a l'usuari, sent immediat i fàcil de consumir.

Tal com comenta Muras, “Cada cop més, les empreses veuen més clar que o l’aprenentatge passa pel mòbil, o serà més complicat arribar als usuaris.”

Dinàmiques i estructures innovadores

L’èxit del microlearning no només recau en la durada i el canal, sinó també en les dinàmiques i estructures innovadores que potenciïn i facilitin l'assimilació dels diferents conceptes.

Per exemple, la gamificació destaca com una eina per fer que l'aprenentatge sigui més atractiu i motivador. Altres dinàmiques inclouen l'aprenentatge adaptatiu, la estructura modular i el feedback constant, tots elles contribuint a una millor experiència d'aprenentatge.

Tendències de futur

Miguel Ángel Muras ens parla de dues tendències rellevants en el camp del microlearning. La primera està relacionada amb el concepte d'aprenentatge adaptatiu, on la interacció de l'usuari determinarà la informació que es retorna, personalitzant així el camí d'aprenentatge.

La segona tendència abraça la intel·ligència artificial, que, combinada amb l'aprenentatge adaptatiu, ofereix una interacció personalitzada per a l'usuari i una adaptació del contingut mitjançant la IA.

Els nostres microcursos

Descobreix alguns dels microcursos d'UCF creats amb la col·laboració de Snackson.

atencio_administrativa_gestio_pacients_sistema_sanitari_catala.jpg

Atenció administrativa i gestió de pacients en el marc del sistema sanitari català

Hores
30h