Vés al contingut

Nou model d'Aprenentatge i Desenvolupament de l'EAPC

Aprenentatge en salut

L'Escola d'Administració Pública de Catalunya ha publicat recentment el seu nou model d'aprenentatge i desenvolupament (MAD).

En la seva elaboració hi ha participat la Sra. Olga Herrero, col·laboradora d'UCF, i Òscar Dalmau, Director d'Innovació i Desenvolupament, que conjuntament amb la Direcció de l'EAPC i el seu equip humà, han configurat un nou model amb l'objectiu d'esdevenir la guia per gestionar el talent a l'Administració catalana.

En aquest sentit, incorpora una visió totalment integral del coneixement, que comença en la definició d'àrees de coneixement, perfils professionals i models competencials i es du a la pràctica al llarg diversos nivells d'aprenentatge, incloent-hi la transferència, la innovació i la recerca. El model vol ser, també, guia tant en la vinculació o selecció de talent com en la seva desvinculació o relleu generacional mitjançant una visió estratègica dels equips i l'entorn.

El nou model es fonamenta en una competència clau: l'aprendibilitat (o learnability), entesa com la capacitat d'aprendre a aprendre i aprendre al llarg de la vida per adaptar-se a les necessitats canviants de la nostra societat. En aquest sentit, el model ha de ser eina no de programació de formació, sinó d'acompanyament de persones i equips en tota la seva trajectòria professional.

Aquest nou model de l'EAPC està alineat amb les noves tendències d'aprenentatge i desenvolupament a les organitzacions, en el que també el model de formació, aprenentatge i desenvolupament d'UCF s'hi orienta intencionadament amb les 4 C's que determinen el "què" fem: Coneixement (la gestió i generació del mateix), Competències (el seu desenvolupament en el marc d'upskilling i reskilling actual), Canvis (la transferència i l'aplicabilitat dels aprenentatges a l'entorn professional) i la Comunitat (treball en equip, multidisciplinarietat, col·laboració, cooperació, cocreació).

La competència aprendibilitat (Learnability) és el motor d'aquestes 4Cs (és el "com"), i el propòsit és el seu valor i la seva raó de ser (el "per a què").

Consulta aquí més informació.