//Competències per l’exercici professional sanitari saludable i la qualitat assistencial: Comunicació Interpersonal
Competències per l’exercici professional sanitari saludable i la qualitat assistencial: Comunicació Interpersonal 2022-11-09T18:04:10+02:00

Project Description

Competències per l’exercici professional sanitari saludable i la qualitat assistencial: Comunicació Interpersonal

La comunicació és un fet essencial en la naturalesa i les relacions humanes. A partir de la forma com ens comuniquem, definim la qualitat de les nostres relacions: a més qualitat comunicativa, més qualitat relacional.

En les professions en què per definició hem d’establir relacions amb els altres, i més en aquelles en què es treballa directament amb la vulnerabilitat de les persones, és essencial tenir les habilitats i les competències bàsiques per a gestionar el procés comunicatiu.

Aquest curs t’ofereix una visió alhora àmplia i profunda del que és comunicar-nos. Hi trobaràs tant els continguts que et permetran conèixer els mecanismes emocionals que intervenen en el procés comunicatiu com les eines per gestionar-los de forma saludable.

Objectius generals

  • Conèixer la naturalesa de la relació entre les habilitats de comunicació, la salut i el benestar professional.
  • Identificar els principals factors relacionats amb l’efectivitat en la comunicació interpersonal en un entorn de sanitat.
  • Analitzar el paper de la percepció i les emocions en relació amb la competència per a la comunicació interpersonal eficaç en l’àmbit sanitari.

Objectius específics

  • Analitzar el propi estil de comunicació.
  • Entrenar les habilitats bàsiques de comunicació, de forma pràctica, per afrontar les situacions de relació interpersonal potencialment generadores d’estrès, presents en el desenvolupament de la tasca professional en l’àmbit sanitari.
  • Augmentar la competència i la satisfacció professional per a l’assoliment d’objectius terapèutics.
  • Identificar els principals errors de comunicació del professional sanitari que dificulten la relació amb les persones ateses.
  • Identificar estratègies per millorar la comunicació amb les persones ateses i augmentar l’adherència terapèutica.
  • Entrenar les habilitats de comunicació, de forma pràctica, per millorar l’efectivitat terapèutica i augmentar la satisfacció i el benestar professional.

Professionals assistencials.

Per fer aquesta formació el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.

Aquesta experiència d’aprenentatge inclou casos pràctics que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa i vivencial amb els continguts teòrics.

Durant tot el procés d’aprenentatge el participant està acompanyat per:

  • La tutoria que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.

M1. Introducció a la salut comunicativa per al benestar professional

  • El procés comunicatiu.
  • Estils relacionals.

M2. Els estils comunicatius poc saludables

  • El paper de les emocions: de la reacció a la resposta.
  • Les barreres de la comunicació.
  • Estils comunicatius no eficaços.

M3. Competències per a una comunicació interpersonal eficaç

  • La comunicació, eina facilitadora de la relació.
  • L’escolta activa.
  • La gestió emocional.
  • Eines per a la comunicació eficaç.
  • Habilitats assertives.

M4. El marc de seguretat comunicativa per a la satisfacció i la qualitat professionals

  • El marc de seguretat en les relacions.
  • L’empatia.
  • El reconeixement.
  • Com aconseguir autonomia en les relacions?
  • Comunicació per a la qualitat en els equips de treball.
  • Suport i facilitació social als equips.

15 hores en línia.

Aquestes places són 100% subvencionades pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya. Es disposa de places limitades.

A continuació trobaràs les properes edicions:

Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb formacio.subvencionada@ucf.cat, per a més informació.

PER A MÉS INFORMACIÓ: formacio.subvencionada@ucf.cat