Vés al contingut

Atenció a la persona amb discapacitat i diversitat funcional

Característiques del curs

Adreçat a

Professionals assistencials
Administratius/ives sanitaris/àries
Auxiliars Administratius/ives sanitaris/àries
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
3h
Competències
Transversal

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Atenció a la persona amb discapacitat i diversitat funcional.png

En compliment de la Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat ("aconseguir una societat inclusiva i accessible que permeti d'avançar cap a la plena autonomia de les persones, eviti la discriminació i propiciï la igualtat d'oportunitats per a tothom, especialment per a les persones que tenen discapacitats"), s'ofereix una formació sobre les necessitats específiques d'atenció per tal d’oferir un acompanyament adequat a les persones amb discapacitat i diversitat funcional.

El curs pretén afavorir l'empoderament d'aquest col·lectiu perquè pugui exercir plenament el dret a l’accés als centres assistencials, a la informació i a la participació social.

 

Objectius d'aprenentatge
  • Conèixer les característiques específiques i les capacitats de les persones amb discapacitat i diversitat funcional.

  • Ser conscients de les barreres arquitectòniques, comunicatives i actitudinals que dificulten l’atenció a l’usuari/ària.

  • Familiaritzar-se amb els productes de suport i sistemes de comunicació més utilitzats per la ciutadania.

  • Saber escollir els recursos més adients per tal de facilitar l’accessibilitat i la interacció amb la ciutadania.

 

Contingut
  1. Les persones amb discapacitat i diversitat funcional

    • Conceptes i definicions

    • Característiques i necessitats de les persones amb discapacitat

    • Capacitats que faciliten la seva participació social

  2. Accessibilitat i adaptació de l’entorn físic

    • Disseny per a tothom

    • Accés a la informació i a la comunicació

    • Productes de suport i adaptacions

  3. Adaptació de l’entorn social

    • Eines actitudinals del personal de GPAC envers les necessitats específiques del col·lectiu

    • Pautes bàsiques de comunicació amb persones amb discapacitat auditiva

    • Pautes bàsiques de comunicació i d’acompanyament a persones amb discapacitat visual

    • Pautes bàsiques de comunicació i d’acompanyament a persones amb discapacitat visual i auditiva: sordceguesa

    • Pautes bàsiques de comunicació i interacció amb altres col·lectius

 

Metodologia
illustracio_1

Per fer aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. 

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió.

Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per: 

  • La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs. 
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet comprovar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:

  • Visualitzar-ne tot el contingut.
  • Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.