Vés al contingut

Organització de reunions virtuals

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Professionals assistencials
Professionals no assistencials
Professionals que participen en comunitats d'aprenentatge, treball d'investigació o reunions de tàctiques diverses.
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
15h
Competències
Transversal

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Com organitzar una reunió virtual curs.jpg

Sens dubte, la nova manera de fer reunions és un aprenentatge que hem incorporat a la nostra pràctica habitual. Per tant, ens cal respondre una pregunta que no podem eludir: com traslladar la manera de portar a terme una reunió a l’entorn virtual perquè aquesta esdevingui una bona experiència?

Per donar resposta a aquesta pregunta, en aquest curs coneixerem les possibilitats que permet la digitalització de les reunions per dissenyar-les, organitzar-les i dinamitzar-les amb el propòsit de treure’n el millor profit.

Així doncs, al llarg dels continguts, coneixerem de manera molt pràctica les pautes i les estratègies de treball que ens ajudaran:

  • En el procés de planificació i disseny, en funció dels objectius de la reunió i les característiques dels assistents.
  • A veure el potencial de les diferents plataformes digitals a través de les quals podem fer la reunió virtual. 
  • En posar en pràctica aquelles eines d’anàlisi i recollida de la informació més funcionals i pràctiques.
  • En el disseny de la reunió, amb la proposta d’accions que cal fer abans durant i després de la reunió per garantir que aquesta sigui fluida i efectiva.
  • En el coneixement d’eines i estratègies per realitzar bones presentacions de suport, que faciliten el seguiment de la reunió.
  • En la realització d’exercicis que facilitin la connexió amb la reunió. 
  • A fer servir diferents eines digitals per facilitar la participació, la presa de decisions, la priorització d’accions, etc.

Un aprenentatge que ens permetrà fer una bona posada en escena de les nostres reunions virtuals.

 

Objectius d'aprenentatge

Objectiu general

  • Conèixer, de manera pràctica, les estratègies necessàries per organitzar i participar en les reunions virtuals de manera efectiva mantenint l’atenció dels i les participants.

Objectius específics

  • Decidir quan és necessari dur a terme una reunió virtual.

  • Conèixer, de manera pràctica, els elements importants que cal tenir en compte a l’hora de convocar i preparar una reunió virtual.

  • Veure, de manera pràctica, les eines i les estratègies que cal tenir en compte a l’hora de liderar i dinamitzar una reunió virtual.

     

Contingut
  1. Habilitats digitals per al treball futur

    • Per a què i quan convocar una reunió

    • Tipus de reunions

    • Avantatges i inconvenients d'una reunió virtual

    • Com saber si és millor fer una reunió virtual o una de presencial

  2. Organització de la reunió virtual

    • Estructura de les reunions virtuals

    • Plataformes per a organitzar les reunions virtuals

    • Com dinamitzar les reunions virtuals

    • Com fer servir les eines digitals en les reunions virtuals

    • Com planificar les reunions virtuals

  3. Preparació de la reunió virtual

    • Rols dels participants en una reunió virtual

    • Accions: abans, durant i després de la reunió

    • Com fer una presentació atractiva amb les diferents eines digitals

  4. Gestió d’una reunió virtual

    • Com aconseguir que la reunió sigui un èxit

    • Marcar la diferència

    • Com i quan aturar la reunió

    • Com ens mostrem i com actuem davant de la càmera: l’art de saber estar

       

Metodologia
illustracio_1

Per realitzar aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. 

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals, professionals experts traslladen aprenentatges de valor; bones pràctiques, estratègies, eines i plantejaments de treball que ajudaran a millorar l’impacte de les reunions virtuals.

Durant tot el procés d’aprenentatge, els i les participants estan acompanyats per: 

  • La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs. 
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

     

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:

  • Visualitzar-ne tot el contingut.

  • Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7. 

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.