Project Description
Atenció al pacient i qualitat assistencial

El pacient és la raó de ser de les organitzacions sanitàries i la salut de la població, la dels sistemes sanitaris. Per diferents raons, a vegades sembla que sistemes i organitzacions perdin aquestes orientacions. Tenim eines, instruments i mètodes de treball que ajuden que això no passi. Es tracta de conèixer-les i aplicar-les. En aquest curs us introduirem en el coneixement d’unes de molt potents, com són les que s’utilitzen en el camp de la qualitat assistencial i que sempre s’orienten a la millora contínua, posant el focus en el que el pacient necessita i opina. Abans, però, sabrem quin sistema sanitari tenim a Catalunya, ja que és el marc d’actuació de les organitzacions sanitàries i és on tots els ciutadans anem quan tenim algun problema de salut o pensem que el podem tenir.
Objectius generals
- Aportar les eines i les tècniques necessàries als professionals per oferir una atenció personalitzada i de qualitat.
- Conèixer els principis ètics que guien la pràctica assistencial.
Objectius específics
- Ser capaç de definir el concepte de qualitat i de descriure la seva utilitat en les organitzacions sanitàries.
- Conèixer i ser capaç d’aplicar els mètodes més habituals d’avaluació i millora de la qualitat.
- Millorar i ampliar els conceptes de satisfacció del pacient i de cures centrades en el pacient als diferents professionals.
- Potenciar la qualitat assistencial i les bones pràctiques.
- Prendre consciència de la importància de l’actitud professional, del tipus de cura que fa cadascú i de les possibilitats de millora personal.
Infermeria, auxiliars d’infermeria, facultatius i fisioterapeutes.
La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.
Per a realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació, el treball col·laboratiu i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.
A banda dels continguts formatius, l’aula incorpora tot un seguit d’activitats amb què complementar i posar en pràctica els coneixements adquirits, sempre amb l’acompanyament i supervisió d’un tutor expert en la matèria.
El curs s’imparteix al campus virtual d’Unió Consorci Formació: http://formacio.ucf.cat
- M1. El sistema sanitari català.
- Els sistemes sanitaris.
- El sistema sanitari espanyol.
- Evolució del sistema sanitari català.
- El sistema sanitari català actual.
- El ciutadà en el sistema sanitari català.
- M2. La qualitat assistencial.
- Què és la qualitat assistencial?
- Les dimensions de la qualitat.
- La qualitat assistencial i les bones pràctiques.
- M3. Metodologia de la qualitat.
- El cercle de millora contínua.
- Criteris, indicadors i estàndards.
- M4. L’ètica professional.
- Els valors i l’ètica professional.
- Bioètica. Questions i dilemes.
- M5. L’atenció sanitària centrada en el pacient.
- Eines per a una atenció personalitzada.
- Les necessitats emocionals de la gent gran.
- El tracte digne i el respecte pels drets de les persones grans.
- L’autonomia en la vellesa.
20 hores.
El preu del curs és de 100€.
Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb pbove@ucf.cat, per a més informació.
Per a més informació: info@ucf.cat – 932 594 381