//Prevenció i gestió de situacions de violència en la interacció amb els usuaris
Prevenció i gestió de situacions de violència en la interacció amb els usuaris 2023-07-25T15:22:12+02:00

Project Description

Prevenció i gestió de situacions de violència en la interacció amb els usuaris

Les situacions de  violència en la interacció als usuaris és un fet que està augmentat en els darrers anys i que cada vegada s’hi està fent més atenció degut el risc que pot suposar per la salut i la seguretat dels treballadors/es i de les organitzacions. Per això, és imprescindible aportar als professionals del sector sanitari i sociosanitari un correcte coneixement correcte de les principals causes d’aquestes situacions, l’adopció de mesures preventives necessàries i treballar sobre casos reals les eines específiques per posar -les en marxa en els seus llocs de treball.

Objectius:

  • Adquirir coneixements bàsics per identificar les situacions de riscs.
  • Treballar sobre casos reals les eines específiques de prevenció i gestió de la violència en lloc de treball.
  • Adoptar una actitud preventiva vers possibles agressions físiques i/o verbals.
  • Identificar els recursos propis i col·lectius d’afrontament i propostes de millora.
  • Promoure les eines gestió de situacions de violència des de la cooperació i col·laboració de l’equip.
  • Conèixer les tècniques bàsiques per a desactivar un atac evitant que s’elevi l’agressivitat.

Tots els professionals assistencials.

  • La formació té una durada lectiva de 12 hores.

Mòdul 1.
– Contextualitzar els factors de naturalesa psicosocial en l’entorn laboral.
– Tipus de violència laboral i les seves causes.

Mòdul 2.
– Gestió preventiva dels incidents violents en el desenvolupament de les tasques relacionats amb: L’entorn , L’equip i l’usuari
– Estratègies corporals i emocionals
– Treballar les ubicacions segures i frenar una situació de pre-amenaça
– Col·locacions i postures preventives

Mòdul 3.
– Pràctiques simulades:
– Risc d’agressió física
– Usuaris desorientats o que s’aferren
– Usuaris amb una actitud violenta
– Agressió verbal presencial
-Agressió verbal no presencial: telefònica i/o online.

La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.

Per realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.

El curs s’imparteix al campus virtual d’Unió Consorci Formació: http://formacio.ucf.cat

A continuació trobaràs les properes edicions:

Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera  i subscriu-te a la nostra Newsletter per estar informat/ada de properes edicions: http://eepurl.com/dnr7uz

Els participants del programa rebran un certificat acreditat pel Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries – Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud.