Vés al contingut

Treball en equip

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Professionals assistencials
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
30h
Competències
Transversal

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Treball en equip.jpg

Alguna vegada t’has parat a pensar per què hi ha equips de treball que funcionen molt bé i d’altres en els quals sembla que la seva dinàmica i funcionament sigui una batalla constant? 

En aquest curs trobaràs respostes al voltant d’aquesta qüestió, ja que en el treball en equip intervenen molts factors, més enllà de la diversitat de les persones que el configuren, tals com: 

  • El moment que acompanya a l’equip. 
  • Els estils de comunicació de cada membre i de l’equip en si mateix. 
  • Les palanques de motivació de cada persona i les seves prioritats. 
  • Les habilitats que tenen les persones que l’integren i que poden fer que l’equip esdevingui d’alt rendiment. 
  • Etc.

En aquestes i altres qüestions podràs aprofundir, trobar eines i referències, per exemple, sobre com fer de les reunions una eina d’equip, treballar la presa de decisions o com generar noves idees per portar a terme, i la manera com gestionar els conflictes. 

Finalment, i com a una de les peces clau en el treball en equip, veuràs també la importància de la figura que el lidera. Un paper fonamental que ha de saber gestionar i conduir l’equip com una entitat per si sola i saber oferir un tipus de lideratge i feedback específic per cadascuna de les necessitats i les característiques de les persones que en formen part. 

En definitiva, amb aquest curs es vol afavorir l’oportunitat de consolidar el coneixement d’aquelles eines i estratègies claus que ajuden a millorar la manera de treballar en equip.

 

Objectius d'aprenentatge

Objectius generals

  • Adquirir les eines necessàries per gestionar equips d'alt rendiment i les claus d'èxit per potenciar el seu lideratge. 

  • Aprendre a maximitzar el potencial de l’equip a través d'una comunicació efectiva i la gestió de les emocions, la generació de confiança i la consecució d'objectius. 

  • Entrenar les competències i habilitats directives necessàries per acompanyar, gestionar i aconseguir la motivació d'equips.

Objectius específics

  • Treballar estratègies per a la creació d'equips i la seva dinamització. 

  • Conèixer les característiques que conformen un equip de treball: estils de comunicació, palanques de motivació, la influència del lideratge, etc. 

  • Identificar les característiques i l'evolució dels grups de treball i els factors que poden modificar la seva dinàmica de funcionament. 

  • Acceptar els conflictes com a part de creixement de l’equip i saber gestionar-los assertivament. 

  • Saber veure en la creativitat un factor clau per a un millor rendiment de l’equip. 

  • Ser conscient de la importància de com es duen a terme les reunions com a mirall de la cultura d’equip.

  • Relacionar les accions i tècniques de dinamització de grups de treball amb la tipologia i relacions dels components, els requeriments de les tasques per desenvolupar i el context situacional. 

  • Conèixer els diferents estils de lideratge en relació amb els interessos de l'organització i els moments de l'equip de treball.

     

Contingut
  1. De què parlem quan parlem d’equip

    • Què significa treballar en equip

    • Dimensions d’un equip

    • La construcció d’un equip 

    • Com facilitar la cohesió d’un equip

    • Els rols dintre de l’equip: Belbin

    • Equips Agile

    • Factors que dificulten el treball en equip: les cinc disfuncions de l’equip

  2. Més que un equip: equip d’alt rendiment

    • Característiques d’un equip d’alt rendiment: DISC i la fórmula de Vroom

    • La importància de la confiança

    • Les 15 lliçons dels All Backs

    • Team Diagnostic Model per mesurar la productivitat i la positivitat

  3. Aspectes que cal tenir en compte per a una comunicació eficaç

    • Les bases de la comunicació

    • Els cinc axiomes de la comunicació

    • Comunicació sincrònica i asincrònica

    • El flux de la comunicació

    • Tipus d’escolta

    • Distorsions

    • Actitud positiva

  4. Feedback, eina fonamental en la gestió d’equips

    • Què és el feedback

    • Tipologia de feedback

    • Abans de donar o rebre feedback

    • Mètodes per donar feedback

  5. Resolució de conflictes i negociació

    • Què és el conflicte

    • Aspectes que cal tenir en compte davant del conflicte

    • Sistemes de resolució de conflictes: Thomas-Kilmann

    • Assertivitat com a eina de resolució de conflictes

  6. El gestor i la seva importància en l’equip

    • Aprendre a ser un líder

    • Estils de lideratge

    • Funcions directives

    • Habilitats directives

    • Com tenir cura de les relacions interpersonals

    • Aspectes importants de la comunicació dins l’equip

    • Aspectes que desafavoreixen el lideratge

  7. Les reunions

    • Per què i per a què ens reunim? 

    • Sensacions dels assistents

    • Tipus de reunions

    • Fases d’una reunió: abans

    • Fases d’una reunió: durant 

    • Fases d’una reunió: després 

    • Reunions presencials i virtuals 

  8. Anàlisi i resolució de problemes: diagnòstic i creativitat

    • Davant d’una decisió: diagnòstic

    • Procés en la presa de decisions

    • Trampes ocultes en la presa de decisions

    • Aspectes que cal tenir en compte en la presa de decisions 

    • Design thinking

    • Eines: els sis barrets de Bono, la tècnica MoSCoW

       

Metodologia
illustracio_1

Per realitzar aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. 

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals es traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement. 

Una experiència d’aprenentatge que contextualitza i connecta, de manera significativa, els continguts per conèixer i entendre bé la conversa com a eina per al desenvolupament de les persones de l’equip. 

Durant tot el procés d’aprenentatge, els i les participants estan acompanyats per: 

  • La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs. 
  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

     

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents. 

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents: 

  • Visualitzar-ne tot el contingut. 
  • Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7. 

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.