Project Description
Tutors residents clínics

Amb aquesta formació engeguem el nivell inicial de capacitació dels tutors i tutores, és a dir, aquells i aquelles que inicieu la vostra tasca d’orientació i seguiment de residents, o bé porteu poc temps realitzant-la. Durant la formació, veureu aspectes rellevants sobre la figura del tutor o tutora, les seves funcions, les tasques, eines i estratègies bàsiques per al desenvolupament de la tutoria, entre d’altres. També hi trobareu experiències interessants que ens traslladen, des de la seva vivència, diferents professionals d’institucions diverses.
Objectius generals:
- Empoderar els nous tutors i tutores de residents en la seva tasca com a formadors i formadores de nous professionals de la salut.
- Conèixer la normativa i el marc regulatiu que implica la tutorització de residents.
- Identificar quines són les funcions, les tasques, els valors, els drets i els deures dels tutors i tutores i dels residents en el context de l’organització.
- Conèixer i incorporar eines pedagògiques bàsiques per al desenvolupament de la tasca de planificació, gestió, seguiment i avaluació de residents.
Objectius específics:
- Integrar les competències bàsiques que requereix el procés de tutorització.
- Incorporar un canvi de visió en la tasca tutorial.
- Conèixer diferents eines i estratègies docents i saber-les implementar en el context adient.
- Utilitzar eines de comunicació efectiva i centrada en el resident.
- Dissenyar accions d’avaluació dels aprenentatges en el procés de formació de residents.
El curs va dirigit a tots i totes els i les professionals de l’àmbit de salut i social que realitzin tasca tutorial o bé tinguin interès en realitzar-la, i s’ha de pertànyer a aquest col·lectiu per poder accedir-hi.
La formació té una durada lectiva de 16 hores en línia.
1. Anàlisi de la funció tutorial
- Què cal saber sobre la funció tutorial?
- Sobre les funcions del tutor o tutora
- Les competències a desenvolupar
2. Moments clau de la tutoria: funcions, objectius i processos
- Les generacions que s’inicien en l’àmbit sanitari. Els nous residents.
- Del programa oficial de l’especialitat al Pla individual formatiu
3. Estratègies de retroacció i d’engagemenet per a fomentar l’aprenentatge
- Retroalimentar, tasca bàsica de la tutoria i eina de formació per al resident
- Cultura de feedback i entorn psicològic segur
4. Avaluació dels aprenentatges. Per què, com i quan?
- Les dimensions de l’avaluació
- Què diu la normativa?
- Cada moment, objectiu i instruments diferents
Per fer aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.
Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Durant tot el procés d’aprenentatge els participants estan acompanyats per:
- La tutorització que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
- L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i finançada pel Fons Social Europeu com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de COVID-19.
A continuació trobaràs les properes edicions:
Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera i subscriu-te a la nostra Newsletter per estar informat/ada de properes edicions: http://eepurl.com/dnr7uz