Codis d’activació d’emergència: Codi ictus
Característiques del curs
Adreçat a
Metges/esses
Altres facultatius/ives (LOPS)
Infermeres/ers
TCAIs
Zeladors/ores
Altres aux. i tècnics/ques (LOPS)
Fisioterapeutes
Terapeutes ocupacionals
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
3h
Competències
Tècnica
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
L'ictus és una emergència mèdica molt comuna, on la identificació i el tractament ràpid i adequat dels pacients suposen un millor pronòstic funcional, aspecte molt rellevant, ja que és la principal causa de discapacitat en adults.
A Catalunya ha representat més de 15.000 ingressos hospitalaris l'any 2002; és la primera causa de mort en dones amb més de 65 anys i en homes de més de 75.
La cadena assistencial a l'ictus comença amb el reconeixement dels símptomes i la percepció d'urgència per part dels malalts, i continua amb l'assistència extrahospitalària mitjançant uns protocols d'actuació, activació del codi ictus i trasllat al servei d'urgències hospitalari. El següent pas és l'atenció per l'equip d'ictus, l'ingrés a la unitat d'ictus i l'administració del tractament més adient, seguint els protocols assistencials d'ictus.
Objectius d'aprenentatge
-
Millorar la identificació i selecció de pacients amb ictus agut per aconseguir un tractament el més precoç i adequat possible.
Contingut
-
L’ictus
-
Què és un ictus?
-
Identificació dels símptomes
-
Escales d’avaluació
-
Mesures d’actuació
-
-
Codi ictus
-
Què és el codi ictus?
-
Fases assistencials
-
Criteris d’activació
-
Tipus d’activació
-
Derivació de pacients
-
-
Organització territorial
-
Teleictus
-
Criteris de derivació pacients
-
Trasllats interhospitalaris
-
Cobertura
-
-
Tractament
-
Neuroimatge
-
Fibrinòlisi endovenosa
-
Teràpia endovascular
-
Prevenció secundària
-
Metodologia
Per realitzar aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.
Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l'experiència d'aprenentatge, amb activitats d'autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Durant tot el procés d’aprenentatge, els i les participants estan acompanyats per:
- La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
- L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.
Avaluació
L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.
Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:
- Visualitzar-ne tot el contingut.
- Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7.
En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.
Acreditació
Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.