Project Description
La comunicació entre els professionals sanitaris, els pacients i famílies
Dins els projectes que orienta el Pla de Salut, considerem que la comunicació entre professionals i el malalt i família és de vital importància que es faci de forma correcte i professional. Per això, apostem per una formació específica per tal de millorar les capacitats comunicatives dels professionals, dins del marc de l’atenció centrada en la persona atesa.
- Desenvolupar les habilitats comunicatives necessàries per millorar la comunicació que s’estableix entre el professional de la salut i la persona atesa i la seva família.
Adreçat a professionals assistencials.
La formació en línia d’UCF té el participant com a eix central del procés formatiu. És a partir d’ell que es desenvolupa l’acció d’aprenentatge.
Per a realitzar aquesta formació, el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics, les activitats i un conjunt d’eines que faciliten la comunicació, el treball col·laboratiu i l’intercanvi entre els participants i el tutor, així com els instruments formals d’avaluació.
- Comunicació i atenció a la persona. Conceptes generals
- Què és comunicar?
- Tipus de comunicació
- Criteris necessaris per a una bona comunicació
- 3.1 Escolta activa
- 3.2. Comunicació facilitadora
- 3.3. Empatia
- Estils de comunicació
- 4.1. Comunicació assertiva
- 4.2. Comunicació passiva
- 4.3. Comunicació agressiva
- 4.4. Comparació
- 4.5. Com adaptar-nos a les necessites del pacient
- La persona atesa i les famílies. Expectatives
- El paper del pacient i la família en el procés de comunicació. Expectatives
- 1.1 Actitud del professional
- 1.2 L’entrevista amb el pacient
- 1.3. Barreres en la comunicació amb el pacient i la familia
- Drets i deures
- La comunicació entre els equips assistencials
- La comunicació entre els diferents dispositius assistencials
- Atenció personalitzada
- La comunicació en l’atenció no presencial
- Moments per a l’atenció no presencial
- Tipologies de visita no presencial
- Canals- Requriments
- Com fer una consulta no presencial més humana
- Aspectes legals i protecció de dades
- Situacions complexes i males notÍcies. Simulació de casos pràctics
24 hores online.
Aquestes places són 100% subvencionades pel Programa de formació no formal Sectorial (PS2022) del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
A continuació trobaràs les properes edicions:
Si no hi apareix cap esdeveniment, resta a l’espera per a properes edicions; o contacta amb formacio.subvencionada@ucf.cat, per a més informació.
Per a més informació: formacio.subvencionada@ucf.cat