Vés al contingut

Plans de cures estandarditzats per a infants atesos a l’Atenció Primària

Característiques del curs

Adreçat a

Infermeres/ers
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
10h
Competències
Tècnica

Pròximes edicions

  • Subvencionat

    IMPORTANT! Aquesta edició només va adreçada a professionals de l’àmbit de salut de l’Atenció primària.
    Lloc
    Campus virtual d'UCF
    Modalitat
    En línia tutoritzat
    Idioma/es
    Català
  • Subvencionat

    IMPORTANT! Aquesta edició només va adreçada a professionals de l’àmbit de salut de l’Atenció primària.
    Lloc
    Campus virtual d'UCF
    Modalitat
    En línia tutoritzat
    Idioma/es
    Català
Presentació
ares-pediatria

Aquesta formació està basada en 4 casos pràctics, a on es mostra el procés d’atenció i l’ús de Plans de Cures Estandarditzats (PCE) en aquestes situacions, amb l’objectiu d’oferir la millor assistència infermera centrada en les persones i les seves necessitats.

 

Objectius d'aprenentatge

Objectiu general:

  • Millorar els coneixements i les habilitats de les infermeres en el procés d'atenció de situacions de vida/problemes de salut en infants atesos a l’AP per tal de facilitar la presa de decisions clíniques.

Objectius específics:

  • Millorar els coneixements dels participants sobre alguns dels problemes de salut dels infants atesos a l'AP.
  • Incorporar la pràctica reflexiva a través dels PCE.
  • Facilitar l'abordatge centrat en la persona i el seu entorn familiar i comunitari.

 

Contingut
  • Mòdul introductori. Plans de cures estandarditzats per a infants atesos a l'Atenció Primària
  • Mòdul 1. El cas de la Jana. Procés d’atenció en els primers dies de vida
  • Mòdul 2. El cas del Nil. Procés d’atenció als 6 anys
  • Mòdul 3. El cas de l’Arnau. Procés d’atenció dels 8 als 10 anys
  • Mòdul 4. El cas de l’Albert. Procés d’atenció a l’adolescència

 

Metodologia

Per fer aquesta formació els i les participants disposen d'un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d'avaluació, així com un conjunt d'eines que faciliten la comunicació.

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.

illustracio_1

Aquesta experiència d’aprenentatge inclou històries o casos pràctics que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa i vivencial amb els continguts teòrics.

A banda dels continguts formatius, l'aula incorpora un seguit d’activitats autoformatives amb què complementar i posar en pràctica els coneixements adquirits.

Durant tot el procés d'aprenentatge els i les participants estan acompanyats per:

  • La tutoria que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
  • L'equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final del curs, exercici que permet comprovar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:

  • Visualitzar-ne tot el contingut.
  • Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF i acreditat pel Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries – Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud, prèvia superació dels requisits d’avaluació.

 

Dissenyat conjuntament amb: