Vés al contingut

Conducció de reunions

Característiques del curs

Adreçat a

Tots/es les professionals
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
20h
Competències
Transversal

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
img_conducció_reunions

Les reunions formen part de la nostra vida laboral i això ve donat especialment perquè hi ha una part important de la feina que desenvolupem que es produeix dins d’un context de treball en equip.

Per això és necessari analitzar amb profunditat en quines situacions cal fer reunions, quins són els diferents tipus de reunions que es poden plantejar segons el que es vulgui treballar, les seves característiques i els factors que cal tenir en compte per garantir-ne l’èxit. El propòsit és convertir les reunions en eines de treball aliades i no pas en lladres de temps. Per això en aquesta formació tocarem amb profunditat certs aspectes estratègics i operatius que ens ajudaran a millorar les nostres dinàmiques.

Així mateix, dintre dels tipus de reunions i sessions que veurem en aquesta formació, l’última part del curs es destina a conèixer en profunditat els elements clau per plantejar, dinamitzar i avaluar les sessions clíniques.

 

Objectius d'aprenentatge

Objectius generals:

  • Organitzar, planificar i dinamitzar reunions i sessions clíniques perquè siguin eines de treball eficaces i eficients.

Objectius específics:

  • Aprendre a identificar quan és necessària una reunió i quan no.
  • Millorar els coneixements, les habilitats i les tècniques més adients per organitzar, dirigir i moderar reunions de treball de manera eficient, així com per participar-hi.
  • Millorar la comunicació i les relacions interpersonals.
  • Veure com aplicar pràctiques per dinamitzar i liderar reunions.

 

Contingut

Mòdul 1. Tipus de reunions i les seves característiques

  • Les reunions segons els objectius
  • La conveniència de les reunions
  • El fracàs de les reunions
  • Les reunions virtuals

Mòdul 2. Rols imprescindibles per a l’èxit d’una reunió presencial o virtual

  • Rols necessaris per al bon funcionament d’una reunió
  • El rol del moderador o conductor de la reunió
  • El rol del secretari de la reunió
  • El rol del controlador del temps
  • La gestió del temps a les reunions presencials o virtuals
  • La dinamització de les reunions

Mòdul 3. Estratègies de planificació i dinamització de reunions

  • Organització i planificació
  • Desenvolupament

Mòdul 4. La comunicació en les reunions

  • L’esquema comunicatiu
  • Comunicació verbal i no verbal
  • Escolta activa
  • Formular preguntes en una reunió

Mòdul 5. Dinàmiques per generar noves idees i que podem aplicar en una reunió

  • Les dinàmiques a les reunions
  • Brainstorming
  • Phillips 66
  • Barrets de Bono

Mòdul 6. Sessions clíniques. Elements clau per a la seva conducció

  • Les sessions clíniques
  • Determinar la necessitat de fer una sessió clínica
  • Les claus d’una sessió clínica efectiva
  • Definir els objectius d’aprenentatge d’una sessió clínica
  • Preparar la sessió
  • Selecció dels participants
  • La conducció de sessions: el rol del facilitador
  • Establir un ambient d’aprenentatge
  • Fomentar la participació activa dels assistents
  • Avaluar l’aprenentatge
  • Avaluació i retroalimentació o feedback
  • Especificitats segons el format de les sessions clíniques

 

Metodologia
illustracio_1

Per fer aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, i també un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.

Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges  que ajuden a fer transferible el coneixement.

Aquesta experiència d’aprenentatge inclou petits casos que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa amb els continguts teòrics.

Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats/ades per: 

La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.

L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final de cada mòdul, que permet comprovar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes.

Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:

  • Visualitzar-ne tot el contingut.
  • Obtenir una nota als qüestionaris igual o superior a 7.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats que s’han adquirit.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.