Vols obtenir més informació?
Si vols ampliar la informació d'aquest curs, posa't en contacte amb nosaltres a través del formulari que trobaràs fent clic aquí sota. Et respondrem el més aviat possible!
Contacta’nsAdreçat a
Valor total de la formació: 1.000€
*Per fer la tramitació del títol universitari, caldrà abonar un import de 190 € en el cas del Postgrau, i un import de 80 € en el cas del Certificat d’especialització universitària. Veure més informació a l'apartat "Acreditació".
*Alguns cursos tenen places subvencionades. Reviseu la informació més endavant.
El personal administratiu assistencial és, sovint, la primera cara visible del sistema de salut i un dels punts de contacte més directes amb la ciutadania. La seva tasca és fonamental en el funcionament quotidià del sistema de salut: garanteix l’acollida, la gestió i el seguiment dels processos, i alhora contribueix a la satisfacció i confiança de la ciutadania garantint una atenció propera, resolutiva i de qualitat.
L’evolució del sistema sanitari català —impulsada per les necessitats canviants de la ciutadania i el seu progressiu empoderament, la transformació del model assistencials la digitalització i els avenços tecnològics, així com els aprenentatges derivats de la COVID-19— ha posat en relleu la importància de revisar i consolidar aquest rol.
Aquest itinerari formatiu per a administratius i administratives assistencials neix amb la voluntat de:
Aquest Postgrau proposa una formació integral, homogènia i equitativa per al conjunt de professionals administratius del sector salut, combinant coneixements bàsics i avançats, competències transversals i habilitats personals. Al llarg del programa, les persones participants treballaran àmbits tan rellevants com:
El marc normatiu i institucional del sistema sanitari català i les funcions pròpies de l’administratiu/va assistencial.
L’atenció i gestió assistencial, tant a l’Atenció Primària com a l’entorn hospitalari.
La terminologia i codificació de dades, imprescindible per a la gestió eficient de la informació.
La comunicació terapèutica i l’apoderament de pacients i famílies, clau per a una atenció centrada en la persona.
La gestió de situacions de conflicte, amb eines de comunicació no violenta i resolució assertiva.
Les eines i competències digitals, per fer un ús àgil i segur de les plataformes i aplicatius del sistema.
La mirada transversal de l’experiència del pacient i la participació ciutadana, incorporant la seva veu en la millora de processos.
I finalment, un mòdul d’aplicació i transferència per traslladar l’aprenentatge al lloc de treball i impulsar projectes de millora.
Amb aquest recorregut, el Postgrau no només consolida coneixements i habilitats, sinó que també promou una nova manera d’entendre la funció administrativa: com a peça clau en l’equip assistencial, facilitadora de processos i interlocutora propera i professional amb la ciutadania.
Objectius generals:
Objectius específics:
A qui és dirigit?
Els destinataris i destinatàries d’aquest itinerari són tots aquells professionals en actiu que estiguin duent a terme tasques d'administració assistencial en centres dels diferents àmbits: atenció primària comunitària, atenció especialitzada hospitalària, atenció intermèdia sociosanitària, atenció a la salut mental i addicions, residències, etc.
Professionals d’admissions i d’altres àmbits assistencials de contacte amb client o pacient.
Professionals d’atenció al pacient en unitats de gestió de client i d’atenció a l’usuari.
Professionals amb funció administrativa que donin assistència i suport a equips assistencials i clínics.
Responsables d’unitats d’administratives i de gestió de pacients.
No serà requisit imprescindible la formació administrativa de grau mig, però sí recomanable.
Poden els auxiliars administratius?
Estan exclosos d’aquesta formació el personal administratiu de l’Institut Català de la Salut que ja disposa d’un itinerari similar que realitzen des de la seva pròpia institució.
Alguns detalls importants sobre el cost:
El valor total d'aquest postgrau és de XXXX euros. Però per a l'alumnat pot ser fins a un XX% menys.
L'itinerari es conforma dels cursos especificats a continuació. Tots són oferts per UCF com a peces individuals i si aquestes formacions ja han estat realitzades entre el 2023 i la data actual, es poden incloure en el còmput de mòduls superats sempre que s'acrediti que així ha estat.
L'ordre que indiquem és el suggerit, tot i que es poden realitzar les peces en diferent ordre sempre que al final es tinguin totes les peces per obtenir el títol oficial de postgrau o el certificat d'especialització universitària.
A més dels cursos que s'inclouen aquí sota i que són en format on-line, per tal de completar l'itinerari es recomana fer:
Tingueu en compte que el curs "Atenció i gestió de la demanda: programació per motius" és recomanat per a personal administratiu de l'atenció primària. I que, en canvi, "Atenció i gestió assistencial hospitalària" és recomanat per personal administratiu d'atenció hospitalària. S'ha d'haver cursat un dels dos com a mínim.
Ordre | Curs | Hores |
1. | Connectant l'observació amb les competències professionals dels administratius | 2 |
2. | Atenció administrativa i gestió de pacients en el marc del sistema sanitari català | 30 |
3. | Gestió de situacions de conflicte amb pacient i famílies | 35 |
4. |
A escollir segons l'àmbit d'actuació en què es treballa:
|
32 AP 25 AH |
5. | Experiència de pacient i participació ciutadana: una mirada transversal | 30 |
6. | Eines i competències digitals per la gestió administrativa de pacients | 30 |
7. | Terminologia i codificació de dades | 30 |
8. | Comunicació terapèutica i apoderament de pacients i famílies | 25 |
9. | RECOMANAT opcional: Simulació | 9 |
10. | RECOMANAT opcional: Projecte final. | 30 |
Per a més detalls, mireu curs a curs clicant a la seva fitxa aquí sota.
Per tal d'obtenir el títol que acredita l'itinerari, cal haver superat totes les peces indicades.
Per fer les formacions en línia, els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.
Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per:
Detallem i posem l'accés directe als diferents cursos que conformen aquest itinerari.
Tingueu en compte que l'ordre és el recomanat, però que es pot fer diferent segons les edicions i places disponibles i els cursos fets anteriorment.
Testimonis:
Fins ara ja s'ha format amb UCF 800 persones amb els diferents cursos que conformen aquest itinerari.
Al 2025, XX persones han pogut obtenir l'acreditació de l'itinerari complet.
Maria
Sofia
Roger B.
Si es realitza i se superen els requisits d’avaluació que contempla cada un dels cursos en línia de l’itinerari es podrà obtenir una titulació de Postgrau, atorgada per la Fundació Universitària del Bages - Universitat de Vic, sempre que l’alumne disposi d’una titulació prèvia de grau.
En cas de no disposar d’un grau universitari previ el participant podrà obtenir un Certificat d’especialització universitària.
Cal tenir en compte que l'obtenció de la titulació té un cost associat per taxes:
Finalitzat l’itinerari i revisats els criteris d’avaluació UCF conjuntament amb la Fundació Universitària
Amb la col·laboració de:
Text dels col·laboradors