Vés al contingut

El rol dels líders en la implementació de la Qualitat i la Seguretat del Pacient als seus centres

Lideratge i gestió
Comunicació
rol-liders-qualitat-seguretat-pacients

Els líders, siguin directius, comandaments intermedis o responsables de comissions clíniques, comitès assistencials o grups de treball de millora, tenen un paper fonamental en garantir una assistència sanitària de qualitat i segura

Així doncs, el seu rol en la implementació de la Qualitat i la Seguretat del Pacient als seus centres és un procés crucial amb diversos passos: 
 
PAS 1:  Modificar el posicionament personal davant la QiSP.
PAS 2: Establir-la com a prioritat dins les linees estratègiques.
PAS 3: Reflectir-ho a l'estructura corporativa i counicar-ho a totes les persones de la institució.
PAS 4: Comunicar i conscienciar.
PAS 5: Avaluar per MILLORAR
PAS 6: Implicar-se, com a liders, directament.
PAS 7: Facilitar recursos i eines.
PAS 8: Eliminar barreres de comunicació entre professionals.
PAS 9: Instaurar un sistema eficient de notificació d'esdeveniments adversos.
PAS 10: Redissenyar processos, si cal.