Codis d’activació d’emergència: Codi pacient politraumàtic
Característiques del curs
Adreçat a
Tots/es les professionals
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
3h
Competències
Tècnica
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Els traumatismes són la principal causa de mortalitat i discapacitat en persones menors de 45 anys.
És necessària l'aplicació de la cadena de supervivència al trauma, l'elaboració de registres i la formació dels i les professionals.
Davant d'un pacient traumàtic, cal definir la prioritat de l'atenció que ha de rebre per tal de poder activar el codi PPT de manera correcta i decidir el nivell d'assistència necessari i, per tant, prendre la decisió del flux de derivació cap al centre útil segons el qual requereixen les lesions del pacient.
Objectius d'aprenentatge
Objectius generals
-
Comprendre la utilització del codi PPT.
-
Conèixer i detectar els criteris d’activació del codi PPT.
-
Saber valorar la derivació a l’hospital útil.
-
Saber transmetre la informació de manera correcta.
Objectius específics
-
Saber aportar dades respecte a la territorialitat dels centres de derivació.
-
Conèixer les dades que s’han de comunicar a CCOS i fer-ho de manera endreçada.
-
Conèixer els nivells assistencials i requeriments dels centres sanitaris per a adults.
-
Conèixer els nivells assistencials i requeriments dels centres sanitaris pediàtrics.
Contingut
-
Nivells assistencials
-
Què és el codi PPT?
-
Hospital útil segons el nivell d’assistència requerida
-
Categorització d’hospitals
-
Sectorització territorial
-
-
Escales de valoració
-
Escales de puntuació de gravetat del trauma
-
Escala de valoració neurològica
-
-
Activació del codi PPT
-
Criteris d’activació
-
Comunicació de dades
-
Metodologia
Per realitzar aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.
Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals, professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Durant tot el procés d’aprenentatge, els i les participants estan acompanyats per:
- La tutoria, que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
- L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.
Avaluació
L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.
Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:
- Visualitzar-ne tot el contingut.
- Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7.
En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.
Acreditació
Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.