Vés al contingut

Comunicació clara amb pacients: el dret a entendre

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
  • 1a edició 04/02/2025
  • 2a edició 06/02/2025

*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.

Preu

160 €

Competències
Tècnica
Formació relacionada

Actualment no hi ha cap edició oberta d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.

Edicions actuals

  • 160.00 €

    Si et vols inscriure al curs com a professional particular pots tramitar la compra directament. Si vols tramitar la compra a través de la teva organització, posa’t en contacte amb els responsables de formació del teu centre. Detalls a “Més info".
    Lloc
    Unió Consorci Formació, Barcelona
    Modalitat
    Presencial
    Idioma/es
    Català
Presentació
sessio5-comunicacio-clara-pacients-uqualitat.jpg

La quinta sessió de l'Update de Qualitat Assistencial “Comunicació clara amb pacients: el dret a entendre” coordinada per Ana Sedano, gerent d'UCF, i a càrrec de Judith González Ferrán, assessora lingüística i directora de comunicació clara a Prodigioso Volcán, abordarà la importància de la comunicació clara en l'àmbit sociosanitari, destacant el dret dels pacients a entendre la informació mèdica per garantir una atenció de qualitat. Explorarem estratègies per evitar l'ús excessiu de tecnicismes i com superar la “maledicció del coneixement”.

A més, aprendrem tècniques per escriure i parlar amb claredat, assegurant una comunicació sense barreres i conscient, essencial per a la satisfacció i el benestar dels i les pacients.

 

Objectius d'aprenentatge
  • Capacitar els i les professionals sanitaris/àries en tècniques de comunicació clara.
  • Enfortir la relació professional-pacient per millorar l'experiència i la seva satisfacció amb l'atenció rebuda. 
  • Promoure la comprensió clara de la informació mèdica perquè redundi en una millora de la qualitat assistencial.

 

Contingut

*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.

  • 8.30-9.00: Benvinguda
  • 9.00–10.30: Què és la comunicació clara?
  • 10.30-11.00: El dret a entendre dels pacients i de les pacients.
  • 11.00-11.30: Parem una estona.
  • 11.30-12.30: Escriptura clara i disseny clar. Practiquem.
  • 12.30-14.00: Comunicació conscient.
  • 14.00-14.30: Què m'emporto?

 

Metodologia

El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08.30 a 14.30 h entre els mesos d'octubre de 2024 i fins a l’abril de 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.

 

El programa compta amb l'aval científic de

Amb la col·laboració de

logo ICS