Comunicació clara amb pacients: el dret a entendre
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
- 1a edició 04/02/2025
- 2a edició 06/02/2025
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
Preu
160 €
Competències
Tècnica
Formació relacionada
Actualment no hi ha cap edició oberta d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Edicions actuals
Presentació
La quinta sessió de l'Update de Qualitat Assistencial “Comunicació clara amb pacients: el dret a entendre” coordinada per Ana Sedano, gerent d'UCF, i a càrrec de Judith González Ferrán, assessora lingüística i directora de comunicació clara a Prodigioso Volcán, abordarà la importància de la comunicació clara en l'àmbit sociosanitari, destacant el dret dels pacients a entendre la informació mèdica per garantir una atenció de qualitat. Explorarem estratègies per evitar l'ús excessiu de tecnicismes i com superar la “maledicció del coneixement”.
A més, aprendrem tècniques per escriure i parlar amb claredat, assegurant una comunicació sense barreres i conscient, essencial per a la satisfacció i el benestar dels i les pacients.
Objectius d'aprenentatge
- Capacitar els i les professionals sanitaris/àries en tècniques de comunicació clara.
- Enfortir la relació professional-pacient per millorar l'experiència i la seva satisfacció amb l'atenció rebuda.
- Promoure la comprensió clara de la informació mèdica perquè redundi en una millora de la qualitat assistencial.
Contingut
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
- 8.30-9.00: Benvinguda
- 9.00–10.30: Què és la comunicació clara?
- 10.30-11.00: El dret a entendre dels pacients i de les pacients.
- 11.00-11.30: Parem una estona.
- 11.30-12.30: Escriptura clara i disseny clar. Practiquem.
- 12.30-14.00: Comunicació conscient.
- 14.00-14.30: Què m'emporto?
Metodologia
El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08.30 a 14.30 h entre els mesos d'octubre de 2024 i fins a l’abril de 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.
El programa compta amb l'aval científic de