Vols obtenir més informació?
Si vols ampliar la informació d'aquest curs, posa't en contacte amb nosaltres a través del formulari que trobaràs fent clic aquí sota. Et respondrem el més aviat possible!
Contacta’nsAdreçat a
El programa està pensat en forma de mòduls independents, en línia, amb una durada total màxima de 21 hores, que es poden combinar entre si per formar itineraris formatius ‘a mida’.
Aquesta formació és 100% bonificable per la Fundació Tripartita. Modalitats d'inscripció personalitzades per cada entitat, tant al campus virtual d'UCF com comprant llicències d'ús dels materials online per entitats que disposen de plataforma virtual.
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
La qualitat i la seguretat del pacient són dos pilars fonamentals per a una assistència sanitària d'excel·lència. La qualitat de l'atenció implica oferir un servei que sigui eficient, efectiu, accessible i, sobretot, centrat en el pacient. D'altra banda, la seguretat és una dimensió clau de la qualitat, centrada en la identificació i prevenció de riscos, errors i danys associats al procés assistencial.
Garantir una atenció segura i de qualitat no només és fonamental per obtenir els millors resultats en salut, sinó també per fomentar la confiança dels pacients en el sistema sanitari. Aconseguir aquest objectiu exigeix un compromís constant amb la millora contínua, la formació contínua dels professionals i la implementació de pràctiques basades en l'evidència, que permetin minimitzar els riscos i maximitzar els beneficis per als pacients.
En aquesta formació, aprofundirem en els conceptes clau de la qualitat i la seguretat, així com en les estratègies i eines necessàries per integrar-los de manera eficaç a la pràctica diària.
Objectiu general:
Proporcionar als i les professionals de les organitzacions sanitàries coneixements bàsics sobre qualitat i seguretat dels pacients.
Objectius específics:
Competències i habilitats:
En aquesta formació es pretén assolir:
Dedicació:
El programa està pensat en forma de mòduls independents, en línia, amb una durada total màxima de 21 hores, que es poden combinar entre si per formar itineraris formatius ‘a mida’. El tutor o tutora està disponible per atendre els dubtes sobre el contingut en un termini màxim de 48 hores laborables mitjançat:
Així mateix, per resoldre dubtes de tipus tècnic o incidències, l’equip de coordinació atendrà les consultes a través de:
L’atenció telefònica amb l’horari de dilluns a dijous de 9:30 a 13:30 h i de 15:30 a 16:30 h, i els divendres de 9:30 a 13.30 h.
El curs està pensat en forma de mòduls independents, amb una durada total màxima de 21 hores, que es poden combinar entre sí per formar itineraris formatius “a mida” per als diferents tipus de professionals que treballen a les institucions sanitàries:
Mòdul | Hores | Objectius | Continguts |
Mòdul 1. Introducció a la qualitat i seguretat dels pacients | 2 h |
|
|
Mòdul 2. Lideratge en qualitat i seguretat dels pacients | 1 h |
|
|
Mòdul 3. Metodologia de la qualitat | 2 h |
|
|
Mòdul 4. Autorització, certificacions, acreditacions i excel·lència | 1 h |
|
|
Mòdul 5. Gestió de processos | 1 h |
|
|
Mòdul 6. Seguretat en l’ús del medicament | 3 h |
|
|
Mòdul 7. Infeccions relacionades amb l’assistència | 2 h |
|
|
Mòdul 8. Seguretat física | 1 h |
|
|
Mòdul 9. Seguretat quirúrgica | 1 h |
|
|
Mòdul 10. Seguretat en atenció emergent | 1 h |
|
|
Mòdul 11. Qualitat en la praxi assistencial | 2 h |
|
|
Mòdul 12. Qualitat percebuda | 1 h |
|
|
Mòdul 13. Continuïtat assistencial | 1 h |
|
|
Mòdul 14. Maneig del dolor | 1 h |
|
|
Mòdul 15. La seguretat del pacient | 1 h |
|
|
El curs de qualitat i seguretat dels pacients està pensat en forma de mòduls independents, amb una durada total màxima de 21 hores en línia, que es poden combinar entre si per formar itineraris formatius “a mida” per als diferents tipus de professionals que treballen a les institucions sanitàries.
Trobareu mòduls de temàtica més general per tothom, mòduls dirigits exclusivament a professionals assistencials, i mòduls amb els quals es pot formar en qualitat i seguretat als professionals no assistencials.
Cada institució podrà personalitzar l’itinerari corresponent als diferents perfils professionals escollint el nombre de mòduls que decideixi.
Tot i això, des d’UCF fem una proposta d’itinerari recomanat, a títol d’exemple, on assignem mòduls als perfils en funció dels coneixements considerats necessaris per a poder abordar els principals temes de Qualitat i Seguretat dels pacients a les seves àrees de treball.
Preu per alumne Més de 13 hores |
Preu per alumne Menys de 12 hores |
|
Inscripció individual | 97 € | 52 € |
Descomptes per volum: | ||
|
72 € | 39 € |
|
48 € | 26 € |
|
Demanar una proposta adhoc |
Aquesta formació és 100% bonificable per la Fundació Tripartita.
Per fer aquesta formació els i les participants disposen d’un espai virtual on trobaran tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, i també un conjunt d’eines que faciliten la comunicació.
Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Aquesta experiència d’aprenentatge inclou històries o casos pràctics que permeten contextualitzar i connectar de manera significativa i vivencial amb els continguts teòrics.
Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estaran acompanyats/ades per:
L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final de cada mòdul, que permet comprovar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.
Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:
En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats que s’han adquirit.
Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.